کد خبر: رفع-تصرف-بیش-از-سه-هزار-و-800-مترمربع-از-ارا
۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
رفع تصرف بیش از سه هزار و 800 مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ سرپرست اداره سروآبادگفت: انجام گشت و کنترل های مستمر و پیگیری های جدی و بدون وقفه باعث شده که سه هزار و 848 متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان در شهرستان سروآباد رفع تصرف و از دست متجاوزان فوق آزاد شود.

مسعود محمودی ادامه داد: منطقه شاهو و کوسالان از اسفند ماه سال 1388 به منطقه حفاظت شده ارتقاء یافته است و از آن تاریخ تاکنون با تلاش کارکنان حفاظت محیط زیست این شهرستان، همیاران محیط زیست و توجه ویژه ای که ازسوی مراجع قضایی به مقوله محیط زیست و منابع ملی شده، 13 فقره رفع تصرف اراضی ملی به مساحت حدود 41 هزار مترمربع از چنگ زمین خواران صورت گرفته است.

 وی افزود: مناطق حفاظت شده قوانین مختص به خود دارد و هرگونه دخل و تصرف خارج از برنامه سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است. لیکن متأسفانه بعضی از افراد  به منظور سودجویی و  تصرف منابع ملی و یا ندرتاً بدلیل عدم آگاهی به این مناطق، باعث تخریب و برهم زدن اکوسیستم بکر در مناطق می شوند.

وی تاکید کرد: در صورت تکرار و تصرف موارد خلع ید شده  علاوه بر مجازات مقرر قانونی، طبق مواد 690 و693  قانون مجازات اسلامی نیز با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد خواهد شد.

از عموم مردم فهیم، متعهد و علاقمند به حفظ محیط زیست تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه ملازمه ای با محیط زیست شامل: ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha