کد خبر: راه-اندازی-مجمع-خیرین-هلال-احمر-در-استا
۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۷
راه اندازی مجمع خیرین هلال احمر در استان تهران/فعالیت 18 پایگاه امداد و نجات

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، شاهین فتحی در جلسه دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با کارکنان استان تهران، گفت: جمعیت هلال احمر استان تهران از سال 1378 تاسیس شده است و تا به امروز چندین مدیرعامل مسئولیت اداره هلال احمر استان تهران را بر عهده گرفته است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان تهران  در راستای آمادگی هر چه بیشتر هموطنان برای مقابله با حوادث و بحران ها گام بر می دارد. این جمعیت به عنوان جمعیت پیشرو در کشور معرفی می شود و همواره به سمت تحقق الگویی که تعیین شده، بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر درباره تعداد شعب جمعیت هلال احمر استان تهران، اضافه کرد:  استان تهران دارای 20 شهرستان است که از این تهران شهرستان های بهارستان، قدس، پردیس و قرچک فاقد شعبه هلال احمر است.

وی با اشاره به وجود 4 پایگاه اقماری متعلق به جمعیت هلال احمر استان تهران، تاکید کرد: پایگاه های اقماری حسن آباد، رباط کریم، پاکدشت و دماوند از جمله پایگاه هایی هستند که برای شارژ انبارهای آن نیازمند 2 میلیارد تومان بودجه بودیم اما فعلا قول تامین 500 میلیون تومان بودجه داده شده است.

فتحی درباره روند فعالیت معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان تهران، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر استان تهران دارای 37 کانون دانشجویی، 7 کانون طلاب، 641 کانون دانش آموزی، 58 کانون جوانان و 165 کانون غنچه های هلال است.

وی به راه اندازی مجمع خیرین استان تهران در هفته آینده اشاره کرد و ادامه داد: با فعال شدن مجمع خیرین در استان تهران امکان دعوت از خیرین برای انجام امور داوطلبانه و خیر فراهم می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با تاکید بر وقوع حوادث  در ارتفاعات استان تهران و آمادگی تیم های امداد و نجات کوهستان این جمعیت، بیان کرد:  در حال حاضر در استان تهران 18 پایگاه امداد و نجات، 3 پایگاه امداد و نجات کوهستان، 4 تیم آنست، 4 پایگاه اقماری و 20 پایگاه موقت وجود دارد و 3 هزار و 959 نجاتگر و داوطلب با جمعیت هلال احمر این استان همکاری دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha