کد خبر: دیترویت-آمریکا-شاهد-اعتراضات-و-ناآرام
۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵
دیترویت آمریکا شاهد اعتراضات و ناآرامی‌های جدید است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، هشت نفر پس از اعتراض به تیراندازی پلیس دیترویت دستگیر شدند. یک گروهبان پلیس دیترویت شنبه گفت که هشت نفر در دیترویت پس از مجروح شدن دو افسر هنگام برخورد معترضین مشکلات نژادی با مقامات به دنبال تیراندازی شدید پلیس به یک مظنون، دستگیر شدند. این هشت نفر جمعه به جرم رفتارهای غیرقانونی دستگیر شدند. نیکول کرکوود از اداره پلیس دیترویت. یکی از تظاهرکنندگان همچنین به جرم حمله مسلحانه دستگیر شد.

دیترویت میزبان جدید ناآرامی‌ها

کرکوود گفت که تظاهرکنندگان ظهر جمعه سنگ‌ها، آجرها، بطری‌ها، کولرهای ذخیره سازی و مخروط‌های ترافیکی را روی مأموران پرتاب کردند. دیترویت وی گفت که برخی حتی قوطی‌های گاز اشک آور را که به سمت آن‌ها شلیک شده بود را به سمت مأموران انداختند. در این شلوغی‌ها دو نفر صدمه دیدند و این زمانی است که دستگیری‌ها آغاز شد. وی میزان صدمات مأموران دیترویت را فاش نکرد، اما گفت که اعتراضات در محلی که مظنون روز جمعه به جرم توزیع مواد مخدر دستگیر شده بود، آشکار شد. جیمز کریگ، رئیس پلیس دیترویت گفت: از آنجا که دارِن سیلوستر در بازداشت به سر می‌برد. حکیم لیتلتون 20 ساله، به ماموران که تنها یک فوت با آن‌ها فاصله داشت، شلیک کرده اما تیر او خطا رفت. لیتلتون در حالی که گفته می‌شود با یک اسلحه نیمه اتوماتیک شلیک می‌کرد، گفت: شما قصد ندارید دوست من را بگیرید. پلیس دیترویت گفت که سه افسر شلیک کرده و لیتلتون را به قتل رساندند. کریگ گفت: آقای لیتلتون حتی هنگامی که روی زمین بود با اسلحه خود شلیک کرد. جانشین دکتر وندل آنتونی، رئیس شعبه NAACP در دیترویت، گفت: پلیس که در مورد تیراندازی تحقیق می‌کند باید یافته‌های خود را در اسرع وقت به اطلاع مردم برساند.
  • شایان ذکر است دیترویت یکی از فقیرترین شهرهای میشیگان در آمریکای شمالی است. این شهر معمولاً مملو از سیاه پوستان فقیر و کم درآمدی است که معاملات مواد مخدر انجام می‌دهند. دیتریویت درواقع یکی از خطرناک‌ترین شهرهای آمریکا است که محلی برای جنایت کاران است. بنابرین پس از تیراندازی پلیس به معترضان، اعتراضات بیش‌تری در این محل شکل گرفت که نسبت به دیگر نقاط آمریکا، مردم خصمانه‌تر رفتار کردند.
 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha