کد خبر: دولت-ترامپ-تا-چهار-شرکت-دیگر-چین-را-به-ل
۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
دولت ترامپ تا چهار شرکت دیگر  چین را به لیست سیاه پنتاگون اضافه کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، منابع گفتند، واشنگتن آماده است چهار شركت چینی دیگر را نیز مورد حمایت ارتش چین قرار دهد که دسترسی آن‌ها به سرمایه گذاران آمریكایی را مهار می‎كند زیرا دولت ترامپ در تلاش است میراث شریر خود را در روزهای پایانی تقویت كند. یکی از مقامات آمریکایی و یک فرد آشنا با این موضوع که از نام بردن خودداری کردند، گفت که تعییناتی که قبلا گزارش نشده است، ممکن است به محض روز جمعه توسط وزارت دفاع منتشر شود اما ممکن است هفته آینده رونمایی شود. کاخ سفید و سفارت چین در واشنگتن بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. این اضافات باعث می‌شود تعداد شرکت‌های چینی تحت تأثیر 35 شرکت باشند. این شرکت‌ها شامل غول‌هایی مانند Hikvision China Telecom Corp و China Mobile هستند که در اوایل سال جاری اضافه شدند. لیست شرکت‌های نظامی کمونیست چین طبق قانونی در سال 1999 صادر شد که پنتاگون را ملزم به تهیه کاتالوگ شرکت‌های تحت مالکیت یا کنترل ارتش آزادی‌بخش خلق می‌کند، اما وزارت دفاع فقط در این سال عمل کرد.

درگیری میان چین و ایالات متحده همچان ادامه دارد...

مایک گالاگر، نماینده کنگره جمهوری خواه که قانونی را برای ممنوع کردن شرکت‌های چینی در لیست سیاه از بازارهای سرمایه ایالات متحده وضع کرده است، گفت: این اقدام کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ آمریکایی ناخواسته به کمپین (حزب کمونیست چین) برای تسلط بر فناوری‌های آینده یارانه نمی‌دهد. چین و ایالات متحده با این وجود، به دلیل محدودیت دامنه، عدم اطمینان از وضعیت دولت ورودی بایدن و دارایی‌های اندک موجود در صندوق‌های ایالات متحده، بعید است که دستورالعمل اجرایی ضربه‌ای جدی به شرکت‌ها وارد کند. جو بایدن، رئیس جمهور منتخب دموکرات، که از 20 ژانویه روی کار می‌رود، استراتژی دقیق چین را بیان نکرده است، اما همه نشانه‌ها نشان می‌دهد که او رویکرد سختگیرانه خود را نسبت به پکن ادامه خواهد داد. لیست دفاعی که در حال رشد است احتمالاً به تنش میان دو اقتصاد بزرگ جهان که در مورد کروناویروس و سرکوب هنگ کنگ با چین اختلاف نظر داشته‌اند، افزوده است. این لیست همچنین بخشی از تلاش گسترده واشنگتن برای هدف قرار دادن آنچه به نظر وی تلاش پکن برای عضوگیری شرکت‌های بزرگ برای استفاده از فن آوری‌های غیرنظامی نوظهور برای اهداف نظامی بوده، است.

ایالات متحده پکن را از ورود به بازار آمریکا منع می‌کند!

در سپتامبر، وزارت بازرگانی ایالات متحده پس از نتیجه گیری در مورد خطر غیرقابل قبول استفاده از تجهیزات تهیه شده برای اهداف نظامی، محدودیت‌هایی را در صادرات به بزرگترین تراشه ساز SMIC چین اعمال کرد. کنگره و دولت به طور فزاینده‌ای سعی در جلوگیری از دسترسی شرکت‌های چینی به بازار ایالات متحده دارند آن هم با قوانینی که رقبای آمریکایی با آن‌ها روبرو نیستند، حتی اگر این به معنای مخالفت با وال استریت باشد. در ماه آگوست، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و مقامات خزانه داری آمریکا از ترامپ خواستند که شرکت‌های چینی را که در بورس‌های ایالات متحده تجارت می‌کنند و نمی‌توانند شرایط حسابرسی خود را تا ژانویه 2022 برآورده کنند، از لیست حذف کند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha