کد خبر: درمان-کووید-19-با-داروهای-بیماری-آرتریت
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴
درمان کووید 19 با داروهای بیماری آرتریت!

دکتر محمد سعید واثقی پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به استفاده از داروی بیماری آرتریت برای درمان کووید 19 اظهار داشت: بیماری آرتریت، یک بیماری مزمنی همراه با دردهای التهاب پایدار مفاصل است.

وی با بیان اینکه تنوع بیماری آرتریت بسیار زیاد است، گفت: خیلی از بیماری‌ها مانند روموتالوژیک، آرتریت روماتوئید، سندرم شوگرن،اسکلرودرما و سندروم بهجت ممکن است باعث آرتریت شوند.

این پزشک عمومی ادامه داد: در آرتریت‌ها ممکن است درمان با داروی ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ناپروکسن، سلکسیب و کورتون‌ها انجام شود.

داروی ناپروکسن

وثوقی بیان داشت: در دوران کرونا ویروس ما از داروی ناپروکسن و کورتون‌ها برای درمان استفاده می‌کنیم. اوایل شیوع این بیماری برای درمان بیماری کورتون به بیماران تزریق نمی‌شد اما هم اکنون کورتون هم داده می‌شود.

وی تصریح کرد: مباحثی که در خصوص درمان کرونا با داروهای بیماری آرتریت مطرح می‌شود بیشتر به خاطر شباهت این نوع داروها با داروهای کووید 19 است در غیر این صورت داروهای آرتریت نمی‌توانند تاثیری در درمان کرونا داشته باشد.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه از 15روز  گذشته تاکنون شاهد کاهش تعداد مبتلایان به کووید 19 هستیم، گفت: احتمالا از چند هفته دیگر به خاطر مسافرت‌هایی که در کشور شاهد بودیم باید منتظر افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 باشیم.

وثوقی خاطرنشان کرد: احتمال دارد در اوایل مهرماه به خاطر گذشت 2 تا 3 هفته از مسافرت‌هایی که در تعطیلات انجام شد شاهد شدت گرفتن بیماری کووید 19 باشیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha