کد خبر: حوزه-بهداشت-فقط-کرونا-نیست
۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
حوزه بهداشت فقط کرونا نیست!

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، محسن فتحی  در مورد فرسودگی بیمارستان‌های پایتخت، گفت: غیرمقاوم بودن و فرسودگی بیمارستان‌ها یکی از دغدغه‌های جدی در زمان بحران به ویژه زلزله است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران کشوری بحران‌خیز و زلزله‌خیز است، افزود: زلزله احتمالی تهران را تهدید می‌کند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم جزو اولین مراکزی هستند که باید در زمان بحران خدمات‌رسانی کنند بنابراین باید مقاوم‌سازی و نوسازی آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه فرسودگی و ناایمن بودن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پس از وقوع حادثه‌ای مطرح و سپس به بوته فراموشی سپرده می‌شود، ادامه داد: حوزه بهداشت فقط ویروس کرونا نیست و مباحث و مشکلات دیگری مانند فرسودگی و ناایمن ‌بودن بیمارستان‌ها وجود دارد که باید آنها را پیگیری کرد البته پیگیری‌ها نباید در زمان رخداد حادثه‌ای مطرح و سپس در بازه زمانی کوتاه فراموش شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم با بیان اینکه بافت فرسوده در تمامی مناطق کشور وجود دارد و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم از این قاعده مستثنی نیستند، افزود: در زمان حادثه پلاسکو هشدارهایی نسبت به فرسودگی و ناامنی برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داده شده اما این هشدارها به جایی نرسید و اقدامات چندانی برای مقاوم‌سازی انجام نشد.

فتحی مقاوم‌سازی بیمارستان‌های پایتخت را نیازمند همکاری بین دستگاهی مانند شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت دانست و گفت: این نهادها و دستگاه‌ها می‌توانند با همکاری هم بازرسی‌هایی را از مراکز درمانی و بیمارستان‌های بخش خصوصی و دولتی داشته باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: باید بر اساس اصول و قواعد سازمان ملی استاندارد فرم‌هایی طراحی و تهیه و بازرسی‌های مداوم از بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گیرد البته بخش دولتی باید بودجه‌ای را برای نوسازی و مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها پیش‌بینی کند؛ باید حتی جان یک انسان برایمان مهم باشد و از خطرات احتمالی ناشی از فرسودگی و عدم ایمنی پیشگیری شود.

وی از ورود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به موضوع مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد و گفت: مجلس باید به تصویب و  تنقیح قوانین این حوزه توجه کند و دستگاه‌های اجرایی هم باید اجرای قوانین را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در طرح تحول سلامت بودجه‌‌های زیادی صرف پروژه‌های عمرانی شد و در برخی موارد ساختمان‌هایی ساخته و ایجاد شد که توجیهی نداشتند و می‌توانستیم زیرساخت‌ها را تقویت کنیم اما متاسفانه به تقویت زیرساخت‌ها کمتر توجه شد.

فتحی با بیان اینکه نوسازی و مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها نیاز به همت و عزمی جدی دارد، گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور باید بر اساس نیاز مردم ساخته شود و در این رابطه بررسی‌های اجمالی صورت گیرد همچنین می‌طلبد  تذکرات آتش‌نشانی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ناایمن جدی گرفته شود و نظارت مناسب بر آنها برای ایمن‌سازی صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha