کد خبر: جمعیت-هلال-احمر-بازوی-پرتوان-دولت-در-مق
۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۵
جمعیت هلال احمر بازوی پرتوان دولت در مقابله با بحران‌ها است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان کردستان، مهدی ولی پور 2 مهرماه سال جاری در سفر به استان کردستان،  با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت و گو کرد.

ولی پور در این دیدار گفت: جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس با تشکیل 2 واحد جست و جوی مفقودان و اسرا و امداد جبهه، همواره در صیانت از انقلاب و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بی بدیلی، ایفا کرده است.

پور ذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم در این دیدار، امداد و نجات را یک واژه و امر مقدس دانست و گفت: در طول تاریخ پیامبران و بزرگان دین و اسلام، مروج فعالیت های عام المنفعه و انساندوستانه بوده اند و جمعیت هلال احمر ادامه دهندگان راه مقدس انبیاء، بزرگان دین و شریعت اسلام اند.

جمعیت هلال احمر بازوی پرتوان دولت در مقابله با بحران ها و حوادث است

رئیس سازمان امداد و نجات در دیدار با استاندار کردستان ضمن تقدیر از تعامل ارزنده دولت و استانداری‌ها با مجموعه هلال احمر، گفت: جمعیت هلال احمر بازوی پرتوان دولت در مقابله با بحران است و هر اندازه که جمعیت هلال احمر از حمایت و مساعدت استانداری ها برخوردار باشد به همان میزان در مقابله با حوادث بهینه عمل کرده و مردم نیز از خدمات شایسته تری بهره مند خواهند شد.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این دیدار گفت: فعالیت امدادی در کوهستان های صعب العبور و جاده های پرپیچ و خم استان نیازمند برخورداری از تجهیزات و لجستیک و ناوگان ترابری مناسب با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه است.

داروخانه های هلال احمر مظهر تامین سلامت انسان‌ها و بیماران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بازدید از داروخانه هلال احمر استان ضمن تقدیر از فعالیت ارزنده داروخانه های هلال احمر گفت: داروخانه های هلال احمر بخشی از اهداف جمعیت هلال احمر در تامین سلامت انسانها را محقق می کنند.

ضرورت استقرار بالگرد در استان کردستان

ولی پور همچنین در بازدید از آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر کردستان ، وجود بالگرد در استان را ضروری خواند و گفت: جغرافیای خاص استان کردستان به گونه ای است که پاره ای عملیات ها نیاز به امداد هوایی دارند.

مهدی ولی پور گفت: بخش امدادی آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر شامل استقرار بالگرد آماده فعالیت است، لذا بخش رفاهی و اسکان مهندسان و خدمه پروازی در حال تجهیز و بهره برداری است که در صورت تحقق این مهم در 2ماه آینده جمعیت هلال احمر جهت ارائه خدمات امداد هوایی در استان کردستان مستقر خواهد شد .

ایثار و فداکاری؛ فصل مشترک جمعیت هلال احمر و نهادهای نظامی است

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر در دیدار با فرمانده سپاه بیت المقدس، ایثار و فداکاری را فصل مشترک جمعیت هلال احمر و نهادهای نظامی خواند و گفت: " فداکاری" به عنوان یک اصل اساسی و ریشه ای در هلال احمر، نیروی محرکه همکاران و نجاتگران و اعضای داوطلب در انجام فعالیت های امدادی و عام المنفعه بوده است .

سردار حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند جمعیت هلال احمر در 8 سال دفاع مقدس و دوران بعد از انقلاب، مردمی بودن را ویژگی مشترک هلال احمر و سپاه عنوان کرد و گفت: این دو نهاد کاملا برخاسته از بطن مردم بوده و همواره در بحران ها با تمام توان در راستای خدمت به مردم، گام های ارزشمندی برداشته اند.

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام هفته دفاع مقدس گفت: هلال احمر استان کردستان اولین شهید امداد جبهه و آخرین شهید امدادگر را تقدیم ساحت مقدس انقلاب کرده است.

بازدید از پایگاه امداد و نجات شویشه سنندج

ولی پور همچنین از پایگاه امداد ونجات بین شهری شویشه سنندج  بازدید و با نجاتگران پایگاه دیدار و گفت و گو کرد.

ضرورت ارتقاء ناوگان ترابری شهرستان سروآباد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه بازدیدها به همراه مدیرعامل جمعیت استان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان در شهرستان سروآباد حضور پیدا کرده و به همراه فرماندار شهرستان از پایگاه امداد ونجات بین شهری قلعه جی بازدید و با نجاتگران پایگاه دیدار و گفت گو کردند.

ولی پور ضمن تاکید بر تعامل بیش از پیش جمعیت هلال احمر شهرستان با فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستان ارتقاء ناوگان ترابری جمعیت هلال احمر شهرستان سروآباد را مهمترین اولویت شهرستان تلقی کرد.

بازدید از انبار امدادی و مدرسه تخصصی نجات شهرستان مریوان 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ضمن دیدار با فرماندار شهرستان مریوان از انبار امدادی و مدرسه نجات این شهرستان بازدید کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این بازدید، گفت: نیازهای لازم برای راه اندازی مدرسه تخصصی امداد و نجات شناسایی شده که در صورت تامین اعتبار و بودجه لازم، مدرسه نجات مریوان می تواند به عنوان یک مرکز علمی آموزشی نقش مهمی در پرورش امدادگران و نجاتگران و همچنین آموزش همگانی عموم جامعه را ایفا کند.

تاکید بر تقویت ارتباطات رادیویی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شبانه از مرکز EOC استان کردستان بازدید کرد و در آن به تقویت و ارتقاء ارتباطات رادیویی و بی سیمی جمعیت استان، ساماندهی تلفن های موسوم به ثریا برای استفاده و تعامل بیش از پیش با مخابرات و شرکت های زیرساخت ارتباطی تاکید کرد.

به دنبال ارتقاء سطح رفاهیات امدادگران و نجاتگران هستیم

ولی پور، اعتلاء جایگاه امدادگران و نجاتگران و ارتقای کیفی فعالیت های امداد ونجات را یکی از دغدغه های سازمان امداد و نجات برشمرد.

وی به اهتمام سازمان امداد و نجات در راستای ارتقای سطح رفاهیات نجاتگران و امدادگران به طرح ها و پروژه های متعددی در رابطه با ارتقای سطح رفاهیات امدادگران اشاره و ابراز امیدواری کرد که با تحقق آنها تحول ارزشمندی در سطح رفاهیات امدادگران اتفاق خواهد افتاد.

رویکرد جدید سازمان امداد و نجات مبنی بر تمرکز زدایی

ولی پور در این جلسه شورای معاونین هلال احمر استان کردستان به رویکرد جدید سازمان امداد و نجات مبنی بر تمرکز زدایی اشاره کرد و گفت: در رویکرد جدید ، تقویت جمعیت هلال احمراستان های سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته و همچنین مراتبی مورد تاکید قرار گرفته که طی آن تجهیزات و امکانات و ناوگان ترابری جمعیت، متناسب با جغرافیا و توپوگرافی خاص استان‌ها توزیع خواهد شد.

بازدید از پایگاه امداد و نجات بین شهری گردنه مروارید کامیاران

ولی پور در پایگاه امداد ونجات بین شهری گردنه مروارید نیز حضور یافت و با نجاتگران پایگاه دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha