کد خبر: توصیه‌های-پزشکی-برای-کاهش-اضطراب-در-د
۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵
توصیه‌های پزشکی برای کاهش اضطراب در دوران کرونا

بهروز بیرشک روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اهمیت کنترل اضطراب و استرس در دوران کرونا ویروس اظهار داشت: ما به زندگی قبل از کرونا بر نخواهیم گشت به همین دلیل هم باید نسبت به تغییر شرایط در زندگی جدیدمان اقداماتی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اضطراب و استرس این دوران می تواند لطمه‌ای به زندگی خانواده ها وارد کند، گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که با افزایش شدت اضطراب و استرس آستانه تحمل افراد کاهش پیدا می کند و می تواند زمینه ساز برخی مشکلات باشد.

این روانشناس ادامه داد: به دلیل حساسیت هایی که در زندگی وجود دارد استرس و اضطراب می تواند زمینه درگیری بین افراد خانواده را افزایش دهد.

بیرشک بیان کرد: اگر در خانواده‌ها درگیری وجود دارد باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و مشخص نسبت به حل آن اقدام کنیم. همه اعضای خانواده را باید درگیر یک سری فعالیت‌های جالب و مفید کنیم تا استرس و اضطراب کاهش یابد.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها در این دوران به جای افزایش تنش، برون ریزی و نشان دادن حساسیت به دیگری باید با یک برنامه ریزی و گفتگوی مناسب شرایط را تغییر دهند.

این روانشناس تاکید کرد: خانواده ها می‌توانند با سرگرمی های جمعی از وقت خود استفاده بهینه تری داشته باشند و تغییرات مثبت برای خود و خانواده ایجاد کنند.

بیرشک عنوان کرد: افراد یک خانواده باید افکار و ذهنیت خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و بخواهند که برای رسیدن به آرامش بیشتر با هم همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که روال زندگی ما نمی‌تواند به همان سبک گذشته باشد، افزود: به همین دلیل باید تغییراتی در زندگی جدید خود حاصل کنیم. افراد باید یک برنامه ریزی مناسب برای دوران پسا کرونا که ممکن است ماه ها به طول بیانجامد، داشته باشند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha