کد خبر: تلفات-کروناویروس-به-ششصد-هزار-نفر-در-جه
۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
تلفات کروناویروس به ششصد هزار نفر در جهان رسید!
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، گزارش سازمان بهداشت جهانی تعداد موارد جدید کروناویروس را نشان می دهد كه تلفات آن 600000 نفر است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید، تعداد ثبت شده‌ای از موارد جدید تأیید شده در مورد کروناویروس در سراسر جهان در روز شنبه بیش از 250،000 مورد گزارش شده است. این آژانس بهداشت افزود: این اولین بار بود که تعداد عفونت‌های یک روزه جدید به یک چهارم یک میلیون می‍‌رسد، 259848 مورد ثبت شده است.

بیش‌ترین مقدار کروناویروس در جهان!

ایالات متحده، برزیل، آفریقای جنوبی و هند که روز جمعه به بیش از یک میلیون پرونده رسیده است، بیشترین افزایش را گزارش کردند. WHO اعلام كرد كه تعداد كشته شدگان جهانی به 600000 نفر رسیده است. این گزارش حاکی است 73060 کشته جدید در روز شنبه در جهان ثبت شده است، این بزرگترین افزایش روزانه از اوایل ماه مه است. کروناویروس این نقطه عطف شدید در میان نگرانی‌های مربوط به تجدید ویروس در آسیا و اروپا وجود دارد. رهبر هنگ کنگ، کری لام، روز یکشنبه گفت که این شهر در یک رکورد یک روزه برای قلمرو نیمه خودمختار، بیش از 100 مورد جدید ثبت کرده است. وی با نامیدن این وضعیت بحرانی، گفت هیچ علامتی وجود ندارد که این وضعیت تحت کنترل گرفته شود. این شهر از ابتدای ماه ژوئیه با تعداد فزاینده‌ای از عفونت‌های محلی منتقل شده است که با اوج سوم بیماری همه‌گیر کروناویروس دست و پنجه نرم می‌کند. لام گفت اقدامات دوردست اجتماعی اعلام شده در هفته گذشته حداقل تا 7 روز دیگر تمدید خواهد شد و کارمندان دولت غیر ضروری از روز دوشنبه از منزل کار می‌کنند تا به جلوگیری از شیوع ویروس کمک کنند. وی افزود که دادگستری می‌خواهد که در مورد اجباری کردن ماسک صورت در وسایل نقلیه عمومی تمهیدات لازم را برای همه مکان‌های عمومی داخلی فراهم کند.

کروناویروس مهمان در همه‌ی جهان...

در سرزمین اصلی چین، جایی که اعتقاد بر این است که همه‌گیری بیماری آغاز شده است، 16 مورد کروناویروس جدید گزارش شده است که یکشنبه، 13 مورد از آن‌ها در ارومچی، پایتخت منطقه بسیار دور غربی سین کیانگ چین است. کروناویروس به گزارش دفتر اطلاع رسانی دولت منطقه خودمختار سین کیانگ اویگور، روز شنبه این شهر به حالت زمان جنگ رفت که هیچ اجتماع گسترده‌ای مجاز نیست و جوامع مسکونی پلمپ می‌شوند.

این در حالی است که در اسپانیا که یکی از بدترین شیوع در اروپا را متحمل شده است، مقامات از 4 میلیون نفر در منطقه شمال شرقی کشور کاتالونیا از جمله ساکنان بارسلونا خواستند که در قوی‌ترین اقدام برای گسترش ویروس‌های بنیادی از زمان ظهور این ویروس در خانه بمانند.

به گفته مقامات بهداشت محلی، تجمع بیش از 10 نفر ممنوع اعلام شده است زیرا بیشتر عفونت‌ها از مجامع اجتماعی ناشی می‌شود. آسوشیتدپرس گزارش داد، پلیس بارسلونا روز شنبه دسترسی به منطقه بزرگی از سواحل این شهر را قطع کرد زیرا بسیاری از افراد درخواست مقامات برای ماندن در خانه را نادیده گرفتند.

ویروس کرونا در ایران

در جای دیگر، رئیس جمهور ایران حسن روحانی روز شنبه گفت که حدود 25 میلیون ایرانی ممکن است به کروناویروس آلوده شده باشند، زیرا دولت مجدداً محدودیت‌هایی را در پایتخت و جاهای دیگر اعمال کرده است. این رقم، از گزارشی که روحانی در یک سخنرانی تلویزیونی به آن اشاره کرده است، نزدیک به 30 درصد از 85 میلیون جمعیت ایران است. با این حال، مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی کروناویروس ایران، در مصاحبه بعدی توضیح داد که اظهارات روحانی براساس تحقیقات وزارت بهداشت است که تخمین می‌زند 25 میلیون نفر با ویروس در تماس بوده‌اند، علائم خفیف داشته و  نیازی به بستری شدن ندارند. در استرالیا، ساکنان دومین شهر بزرگ ملبورن این کشور، در صورت افزایش موارد، باید هنگام ترک خانه خود ماسک بپوشند. نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون روز شنبه با افزایش تعداد عفونت‌ها، افتتاح پارلمان را برای چند هفته به تعویق انداخت.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha