کد خبر: تداوم-مشارکت-ناجا-با-وزارت-بهداشت-در-مو
۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۳
تداوم مشارکت ناجا با وزارت بهداشت در موج دوم همه گیری کرونا

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد رضا حسینی" در این یادداشت آورده است:

 با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر رسانه ها و نهادهای بهداشتی مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه از کرونا، بار دیگر شاهد طغیان مجدد این ویروس در نتیجه سهل انگاری و جدی نگرفتن نکات بهداشتی از سوی مردم هستیم.

در موج دوم همه گیری کرونا متأسفانه برخلاف برخی باورها و پیش بینی ها، ویروس کرونا نه تنها با شروع فصل گرم سال فروکش نکرده و یا  ضعیف‌تر نشده است بلکه جهش های سریع تری داشته و ضمن درگیر کردن جوان ها و کودکان سبب تشدید علائم در افراد مبتلا شده است.

در شرایطی که با افزایش تعداد مبتلایان و پرشدن تخت های بیمارستان ها و در نتیجه خستگی مفرط کادر درمان مواجه هستیم؛ نگرانی هایی نیز در خصوص افزایش تعداد بیماران بد حال و نیازمند به مراقبت های ویژه و امکان پاسخگویی امکانات در این زمینه وجود دارد.

در چنین شرایطی اما هنوز شاهد بی تفاوتی و عادی انگاری افرادی هستیم که از رفتن به سفر و رفت و آمدهای غیر ضروری ابایی ندارند غافل از این که این رفتار غیر مسئولانه آنها در نتیجه چرخش و انتقال ویروس ابتدا سلامت خود آنها و سپس دیگران را با خطر جدی مواجه می کند.

واقعیت این است که در حال حاضر و تا زمان نامعلومی، کرونا هیچ درمان مشخص و قطعی ندارد و بهترین و البته ساده ترین راه پیشگیری از انتقال این ویروس مهلک، همچنان استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها با آب و صابون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم است و بدون مشارکت و همراهی مردم با دولت مهار و کنترل کرونا و عبور از این بحران ناممکن خواهد بود.

در جریان مشارکت نیروهای مسلح با وزارت بهداشت در کنترل و مهار بیماری کرونا، حوزه بهداشت و درمان ناجا نیز با همه توان و ظرفیت و امکانات به میدان آمد به طوری که بخش قابل توجهی از ظرفیت بیمارستان های ناجا به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص یافت.

هم اکنون بیمارستان های ناجا علاوه بر تهران در استان های خوزستان، هرمزگان، خراسان رضوی و کرمان که اتفاقاً جز استان های در وضعیت قرمز و هشدار نسبت به شیوع کرونا هستند با همه توان در حال خدمات رسانی بی وقفه به هموطنان عزیز هستند.

موج دوم همه گیری کرونا در حالی آغاز شد که کادر درمانی در خط مقدم مقابله با این ویروس با وجودخستگی مفرط، مجاهدانه و مسئولانه همچنان پای کار هستند و این روزها با شروع موج دوم بار فزاینده ای را تحمل می کنند.

قطع به یقین حوزه بهداشت و درمان ناجا همگام با سایر نیروهای مسلح و وزارت بهداشت تا پایان این بحران در کنار مردم خواهد بود و از همه ظرفیت ها و توان خود در حفظ جان مردم استفاده خواهد کرد. با این حال، همراهی و همکاری مردم با دولت و نهادهای بهداشتی در مهار ویروس کرونا در کشور حرف اول را می زند.

ما از بحران کرونا به سلامت عبور خواهیم کرد اگر در وهله اول به سلامت خود و سپس به سلامت اطرافیان و هم نوعان خود احترام بگذاریم و بدانیم استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمن با دیگران در شرایطی که با بحران کرونا مواجه هستیم رفتاری مسئولانه و برآمده از فرهنگ نوع‌دوستی است، پس بیایید ماسک بزنیم و هم­ نوعان خود را به استفاده از ماسک توصیه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha