کد خبر: بیمارستان-دوهفته‌ای-مخصوص-کووید19-چین
۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱
بیمارستان دوهفته‌ای مخصوص کووید19 چین تعطیل می‌شود
به گزارش گروه بین الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از SkyNews، بیمارستان چینی که در کمتر از دو هفته برای مقابله با کووید19 ساخته شده بود، بعد از اینکه آخرین بیماران آن از بیمارستان خارج شدند، بعداً تعطیل خواهد شد. بیمارستان Leishenshan توسط  پانزده هزار (15000) کارگر در شهر ووهان ساخته شده است، شهری که تصور می‌شود کووید19 از آن سرچشمه گرفته است.

بیمارستان ویژه کووید19

[caption id="attachment_114727" align="aligncenter" width="800"]بیمارستان دوهفته‌ای مخصوص کووید19 چین تعطیل می‌شود بیمارستان دوهفته‌ای مخصوص کووید19 چین تعطیل می‌شود[/caption] برای مدتی، چین بزرگ‌ترین مرکز شیوع کووید19 بود و بیمارستان برای رسیدگی به افزایش عظیم بیماران نیاز به مراقبت های پزشکی ساخته شد. این بیمارستان حدود 1500 تختخواب داشت و اولین بیماران خود را در 8 فوریه، دو روز پس از اتمام ساخت و ساز پذیرش کرد. اما روز سه‌شنبه، چهار بیمار آخر آن به یک بیمارستان دائمی در شهر منتقل شدند. هر چهار نفر در شرایط جدی قرار داشتند و بیش از یک ماه در لایشنشان بودند. یوان یوفنگ، معاون رئیس بیمارستان اظهار داشت: سه نفر از این چهار بیمار بالای 70 سال سن دارند ، بنابراین بیشتر افراد مسن هستند. ذات الریه‌ی ناشی از  کووید19 در این بیماران قبلاً درمان شده است. با این حال آنها هنوز هم در مورد آسیب های اندام ناشی از کووید19، همراه با بیماری های مزمن، نیاز به درمان دارند.

جان‌هایی که نجات داده شده‌اند

آقای یوان گفت این بیمارستان در طول زمان کار 2،011 بیمار مبتلا به کووید19 را معالجه کرده است. حدود 55٪ از این بیماران از 60 سال و نزدیک به 10٪ از 80 سال بودند. دوازده بیمار از 90 سال بیشتر بودند و 1078 نفر شرایط جدی داشتند. Leishenshan روز چهارشنبه قبل از بسته شدن ضد عفونی می شود.
به ساکنان ووهان اجازه داده شده بود که فقط از طریق خانه خود خرید کنند و یا در سایر کارهایی که در طول قرطینه‌ی 76 روزه که با هدف محدود کردن شیوع کووید19 در نظر گرفته شده بود، شرکت کنند. براساس اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، چین حدود هشتاد و سه‌هزار (83000) مورد تائید شده مبتلا به کووید19 داشته و سه هزار و دویست و بیست(3،220) تلفات جانی در آن وجود دارد. اما تعداد پرونده های جدید در هفته های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha