کد خبر: اوج-گیری-شیوع-کرونا-در-آذربایجان-غربی
۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،انور حبیب زاده بوکانی ، با اشاره به افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی، گفت: شیوع ویروس کرونا مشکلات بسیاری برای مردم استان به ویژه مردم شهرستان بوکان ایجاد کرده چرا که به لحاظ تامین دارو، تجهیزات پزشکی و امکانات درمانی و بهداشتی با کمبودهای زیادی مواجه هستیم.

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی شهرستان بوکان تکمیل شد

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان شهید قلیپور بوکان کاملا پر بوده و تخت خالی برای بستری بیماران کرونایی ندارد، تصریح کرد: اگر در سال‌های گذشته به این منطقه آن طور که باید توجه می‌شد امروز شاهد چنین کمبودهایی نبودیم.

حبیب زاده بوکانی اظهار کرد: وزارت بهداشت ودرمان باید توجه خاص و ویژه‌ای به زیرساخت‌های بهداشتی و تجهیزات پزشکی استان آذربایجان غربی به ویژه شهرستان بوکان داشته باشد تا در شرایط حساس و بحرانی به مردم خدمت رسانی شود.

حبیب زاده بوکانی، افزود: با توجه به اینکه شهرستان بوکان از شهرهای پرجمعیت استان آذربایجان غربی است و امکانات موجود کفاف درمان بیماران شهر را نمی‌دهد.

وی، با تاکید براینکه شهرستان بوکان نیازمند تجهیزات پزشکی است، اظهار کرد: در ملاقات هفته گذشته با وزیر بهداشت و درمان مقرر شد، تیمی به منظور بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی و ارزیابی کمبودها به منطقه اعزام شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان آذربایجان غربی به علت قرار گرفتن در شاه راه ارتباطی شمال غرب به غرب و جنوب غرب کشور و داشتن مرز مشترک با عراق و ترکیه از موقعیت بسیار مهمی در حوزه راه های کشور برخوردار است از این رو تردد در این منطقه بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه امکان اعمال محدودیت به دلیل مشکلات معیشتی و درآمدهای پایین ساکنین شهرستان بوکان وجود ندارد، تصریح کرد: مردم منطقه شرایط اقتصادی بسیارسختی دارند. اگر دولت امکانی را در اختیار مردم قرار دهد تا آنها بتوانند به مدت یک ماه کسب و کارشان را تعطیل کرده و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری در خانه‌های خود بمانند، تا حد زیادی جلوی شیوع این بیماری گرفته می‌شود و بیمارستان‌ها نیز بامشکل مواجه نمی‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha