کد خبر: افزایش-25-درصدی-مشترکان-فعال-اپراتور-رای
۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان اظهار کرد: ترافیک و مصرف مشترکان رایتل طی یک سال گذشته در آذربایجان غربی 71 درصد رشد داشته و تعداد مشترکان به 231 هزار و مشترکان فعال به 108 هزار رسیده است.

وی افزود: با دستور وزیر ارتباطات زمینه رایگان شدن ترافیک سامانه دانش آموزی شاد و سایر سامانه های دانشگاهی برای مشترکان رایتل نیز فراهم شده است.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه شرکت «های وب»  بعنوان اپراتور روستایی مطرح است، بیان کرد: برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، وزارت ارتباطات طرح توسعه زیرساخت های ارتباطی روستایی را از طریق اپراتور «های وب» اجرا می‌کند که در روستاهای آذربایجان غربی تاکنون 70 سایت توسط این اپراتور نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی گفت: برای استفاده از اینترنت پرسرعت «های وب» در روستاها نیاز به تهیه مودم است که به تازگی این شرکت با ارائه تلفن ثابت دو کاره که امکان ارائه اینترنت بی سیم را دارد وارد فاز جدیدی از ارائه خدمات به مشترکان روستایی شده است.

جلیلی نژاد افزود: در 70 درصد سایت های «های وب» امکان اتصال به شبکه ملی اطلاعات با گوشی تلفن همراه فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: در بیشتر روستاهای این استان، بستر اینترنت پرسرعت روستایی که توسط وزارت ارتباطات و با اعتبار دولتی و به پیمانکاری شرکت «های وب» اجرا شده است، وجود دارد و روستاییان می توانند از هر سیم کارتی برای اتصال به اینترنت پرسرعت استفاده کنند و هیچ بار مالی اضافه ای بر مشترک وارد نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha