کد خبر: افتتاح-دوره‌های-آموزش-آنلاین-زبان-فار
۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹
افتتاح دوره‌های آموزش آنلاین زبان فارسی در لاهور

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پس از گسترش ویروس کرونا در ماه فوریه و مارس سال جاری، تمامی مراکز علمی و آموزشی پاکستان شامل مدارس، حوزه‌های علمیه، دانشکده‌ها و دانشگاه‌های مختلف سراسر پاکستان تعطیل شدند. سپس با توجه به زیان تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان کشور پاکستان در تمامی مدارس، دانشکده و دانشگاه‌ها کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شدند.

اولین دوره آموزشی زبان فارسی به صورت آنلاین در سه ماهه دوم 1399 خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور آغاز شد.  این دوره از آموزش زبان فارسی که به صورت آنلاین بر نرم‌افزار زوم برگزار می‌شود، برای مدت 3 ماه و در سه سطح مختلف شامل مقدماتی (1)، مقدماتی (2) و متوسطه (1) است.

پس از اطلاع‌رسانی و انتشار تبلیغات آغاز کلاس‌های آموزشی زبان فارسی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور در روزنامه، فضای مجازی و همسو، با استقبال گرم مردم پاکستان روبرو شدیم. در این دوره از کلاس‌ها نه تنها از شهر لاهور، بلکه از دیگر شهرهای بزرگ پاکستان چون اسلام‌آباد، راولپندی، اتک، بهاولپور و ... نیز زبان‌آموزان جهت یادگیری زبان شیرین فارسی شرکت کردند.

در مراسم افتتاحیه کلاس‌ها، علی‌اکبر رضایی‌فرد، رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور گفت: زبان فارسی دارای تاریخی بیش از 700 سال در این منطقه است، در حالی که کشور پاکستان تاریخی 70 ساله دارد.

وی اظهار کرد: می‌توانیم نتیجه بگیریم که آثار و رسوخ زبان فارسی در کشور پاکستان بسیار زیاد خواهد بود. دو زبان فارسی و اردو دارای مشترکات زیادی هستند و به گفته برخی زبان شناسان اردو دختر زیبای زبان فارسی است.

رضایی‌فرد افزود: در کشور پاکستان، بسیاری از بزرگان چون سید علی بن عثمان هجویری معروف به داتا گنج بخش، علامه محمد اقبال لاهوری و ... گنجینه‌های فراوانی از خود را به زبان فارسی برجای گذاشته‌اند.

در پایان این مراسم، زبان‌آموزان نیز از نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان فارسی به صورت آنلاین در این وضعیت کرونایی تقدیر و تشکر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha