کد خبر: استفاده-از-ظرفیت-پزشکان-عمومی‌در-ارائ
۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، محمدرضا شمس اردکانی با تاکید بر اینکه قرار نیست طب سنتی جایگزین طب رایج شود، تصریح کرد: طب سنتی در زمینه اعمال یداوی هنوز آنقدر توانمند نیست که بتواند در مقابل جراحی‌های طب رایج موفقیتی داشته باشد.

وی به فعالیت اکثر پزشکان عمومی‌در حوزه طب سنتی اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت پزشکان عمومی‌برای پاسخ‌گویی به نیاز میلیون‌ها متقاضی طب سنتی در کشور استفاده شود، اما باید آموزش ببینند تا کار درست و علمی‌و مبتنی بر متدهای آکادمیک انجام دهند.

شمس اردکانی، با تاکید بر اینکه نباید مردم را از دسترسی به خدمات طب سنتی محروم کنیم، ادامه داد: دنیا به سمتی می‌رود که مردم حداکثر حق انتخاب را در حوزه سلامت داشته باشند و بتوانند روش درمانی دلخواه خودشان را انتخاب کنند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که نظام سلامت هیچ هزینه‌ای برای برخورداری مردم از طب سنتی نمی‌دهد، گفت: نیاز است که مسئولان مرتبط در صدور مجوز فعالیت بخش غیر دولتی در حوزه سلامتکده‌ها، نرمش بیشتری داشته باشند تا افراد بیشتری به این حوزه ورود کرده و زمینه بهره‌مندی مردم از خدمات طب سنتی را فراهم کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha