کد خبر: اجرای-پروژه-های-هلال-احمر-در-استان-اردب
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
اجرای پروژه های هلال احمر در استان اردبیل شدت می گیرد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنامجو در دیدار با رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: پایگاه های امداد نجات بران ، جاده سرچم، شهرستان کوثر ،مشکین شهر و اهر با صرف اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان درحال اجراست و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه وجود بالگرد به جهت کوهستانی بودن و اقلیم منطقه در استان بسیار حایز اهمیت است گفت: عملیات اجرایی آشیانه بالگرد امداد و نجات با اعتباری بالغ بر حدود۷ میلیارد تومان آغاز شده و تا هفته دولت سال بعد این آشیانه نیز افتتاح می شود.

این مسوول گفت: ۶میلیارد و۳۰۰میلیون تومان از محل تملک دارایی به سه پروژه گردنه الماس، اردوگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر و اداره امدادی شهرستان گرمی که آماده افتتاح هستند هزینه شد.

بهنام جو با تاکید بر اینکه دهیاران و بخشداران در بحث راه اندازی خانه هلال با جمعیت هلال احمر همکاری کنند افزود:دستگاه های اجرایی و مجموعه استانداری برای انجام و اجرای هرگونه پروژه و ایجاد زیرساخت های لازم آمادگی دارند و هلال احمر هم با تجهیز پایگاه ها و افزایش نیروی لازم جهت کنترل و آموزش مردم اقدام کند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جوانان جمعیت هلال احمر استان در بحث امداد رسانی جاده ای و خدمات رسانی به مردم در طرح های ستاد کرونا همکاری مطلوبی با سایر ارگان ها داشته اند و با افزایش برنامه های آموزشی می توان کارآیی این جوانان را در کنترل ناهنجاری ها افزایش داد.

وی با بیان اینکه رسالت هلال احمر مهم و حساس است افزود: جوانان توانمندی در استان اردبیل با این جمعیت همکاری دارند و این جوانان در روستاها و حواشی شهرها با اجرای طرح های مختلف می توانند ضمن کنترل ناهنجاری ها در جامعه، صیانت از خانواده های خود و اطرافیان را در اولویت قرار دهند.

بهنام جو با اشاره به اینکه تربیت جوانان در دوره مدرسه شکل می گیرد گفت: باید در بحث فرهنگی ، آموزش های لازم از سوی مربیان جمعیت هلال احمر و نحوه برخورد با آسیب دیدگان در مدارس و دانشگاه ها داده شود.

در این دیدار رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور نیز ضمن قدردانی از حمایت استاندار اردبیل از جمعیت هلال احمر استان گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر استان اردبیل هستند و ایجاد خانه های هلال در روستاها به میزان این اعضا افزوده می شود و آموزش ها به سمت مردمی سوق داده می شود.

همتی با بیان اینکه ۳۸ هزار خانه هلال در کشور ایجاد می شود افزود: روستاهایی که دارای دهیاری و امکانات دولتی هستند باید در جهت ارایه آموزش لازم آمادگی راه اندازی خانه هلال را داشته باشند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت بین المللی که دارد داوطلبان و اعضای آن بطور عمده مردم و جوانان هستند و این اعضا در جاده ها با کمترین اعتبار و امکانات به کار امداد رسانی مشغول هستند.

در این دیدار رامین معبودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گزارشی از عملکرد این جمعیت ارایه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha