کد خبر: اجرای-دستورالعمل-وزارت-بهداشت-برای-اس
۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۴۰

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) شینا انصاری  مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری مجازی با اشاره به اقدامات این اداره کل در پی شیوع کرونا ویروس در تهران اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در خصوص دفن پسماند به خصوص پسماند ویژه و عفونی بود.

وی با اشاره به تعطیلی برنامه‌های مناسبتی محیط زیست از جمله لغو نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در پی شیوع کرونا افزود: استفاده از شوینده‌ها و مواد ضد عفونی‌ کننده به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده است به همین دلیل باید مشخص شود که آیا این مواد به محیط زیست آسیب می رسانند یا خیر؟

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در استفاده از مواد ضد عفونی کننده دستورالعملی تهیه نکرده است، گفت: شهرداری از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت استفاده می‌کند و در واقع اجرا کننده دستورالعمل‌های آنها است.

انصاری در ادامه با بیان اینکه در این دستورالعمل‌ها حدود مجاز و غلظت‌ها مشخص شده است، تصریح کرد: به همین دلیل استفاده از مواد ضد عفونی کننده مشکل ساز نیست.

وی اضافه کرد: اگر از این حدود مجاز فراتر رویم قطعا برای همه از جمله انسان، محیط زیست، حیوانات و ... مشکل ساز خواهد بود اما این حدود مجاز در شهرداری کنترل می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه بحث انتقال کرونا از حیوانات حاشیه ساز شده است، عنوان کرد: یکی از تاکیدات وزارت بهداشت دوری از حیوانات بود اما هنوز شواهد و مستنداتی دال بر انتقال این ویروس از حیوانات احراز نشده است.

انصاری ادامه داد: اما تاکید شده که تماس کنترل شده داشته باشیم و بعد از تماس با پوست آنها دست‌هایمان را بشوییم و این موضوع در بنرهای شهرداری در سطح شهر اکران شد که البته فعالان حقوق حیوانات به این موضوع اعتراض داشتند به همین دلیل از سطح شهر جمع‌آوری شد.

وی به دلایل آلودگی هوا در این روزها که تردد کاهش یافته اشاره کرد و گفت: در این چند روز شاهد بروز پدیده وارونگی هوا بودیم اما این روزها آلاینده شاخص ما ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بود که ناشی از تردد خودروهای دیزلی در شهر است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: به نظر می‌رسد از آنجایی که محدودیت‌ها در شهر کاهش یافته این ذرات نیز افزایش پیدا کند اما با این حال دلیل اصلی، پایداری شرایط جوی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha