ورود اتوبوس‌های جدید به تهران

همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک در تهران حدود ۳۰ درصد افزایش می یابد. برای کنترل ترافیک مهر برنامه ریزی هایی صورت گرفته است. به گفته عضو شورای شهر تهران تعدادی اتوبوس نو تا پایان شهریور وارد خطوط می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) در آستانه مهر هستیم. با بازگشایی مدارس، ترافیک در تهران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. ستاد مهر تشکیل جلسه داد و قرار است اقداماتی همزمان با بازگشایی مدارس انجام و ترافیک تا حدودی کنترل شود.

در مهر ۱۰۰ اتوبوس وارد خطوط می شود/تا پایان سال هر ماه یک ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد می شود

بر اساس این گزارش ، قرارداد تأمین سه هزار دستگاه اتوبوس جدید بسته شده و قرار است تعدادی اتوبوس جدید تا مهر وارد خطوط شود. محمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر به خبرنگار فارس می‌گوید: در اواخر شهریور ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط می‌شود این اتوبوس‌ها تولید داخل است و البته یکی از شرکت‌های تولید اتوبوس گفته که ماهانه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل می‌دهد و تا پایان سال ۶۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط می‌شود.البته شهرداری طی قراردادهایی قرار است که ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد کند.

کنترل ترافیک مهر با توسعه حمل ونقل عمومی/رایگان شدن اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مهر

در دوره قبل مدیریت شهری بسیاری از اتوبوس‌ها فرسوده و از رده خارج و به پارکینگ رفتند. اورهال اتوبوس‌ها در این دوره انجام و قرار است بخشی از آنها وارد خطوط شود. در مهر ماه میزان سفرها افزایش می‌یابد و شهرداری برنامه دارد تا حدودی ترافیک مهر را کنترل کند. البته خبرهایی مبنی بر رایگان شدن اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مهر شنیده شده تا شهروندان ترغیب شده و بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به طور میانگین برای هر منطقه شهرداری حدود ۱۰۰۰دستگاه تاکسی به سرویس مدارس اختصاص می یابد

البته برای سرویس مدارس هم اقداماتی صورت گرفته و سازمان تاکسیرانی در این زمینه برنامه دارد و به گفته مسوولان شهری، به طور میانگین برای هر منطقه شهرداری حدود هزار دستگاه تاکسی را به سرویس مدارس اختصاص می‌دهند. هر ساله با آغاز سال تحصیلی تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی چندین برابر می‌شود به همین دلیل مدیریت شهری برنامه دارد که بخشی اتوبوس وارد کرده و همچنین تعدادی از ناوگان را اورهال و بازسازی کند البته در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی دولت هم وظایفی دارد که باید به آن عمل کند.

سال‌هاست که تهرانی‌ها با کمبود اتوبوس دست و پنجه نرم می‌کنند شهرداری در این دوره مدیریت شهری قراردادهایی منعقد کرده تا بخشی از این عقب‌افتادگی ها را جبران کند؛ البته بودجه خوبی هم در سال جاری برای ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و دولت هم وعده‌هایی برای تأمین اتوبوس داده است. قرار است محموله اتوبوس‌ها اواخر شهریور وارد خطوط شود و البته وزارت کشور قول داده که در سال جاری بخش عمده‌ای اتوبوس تزریق شود.

سال گذشته قیمت اتوبوس ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بوده اما حالا ۷ میلیارد تومان است.

جلال بهرامی معاون سابق حمل و نقل ترافیک گفته است که در دو ماهه اول سال جاری بخشی از اتوبوس‌ها بازسازی شده و همچنین اورهال تعدادی از واگن‌های مترو انجام شده و تلاش شده عقب‌ماندگی‌هایی که در زمینه حمل و نقل بوده تا حدودی جبران شود. کارها شتاب پیدا کرده و همچنین بودجه ابلاغی معاونت حمل و نقل ۲۷ هزار میلیارد بوده که این اعداد برای جبران عقب‌ماندگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته بهرامی، باید اتوبوس تأمین شود اما قیمت‌ها بالا رفته، سال گذشته قیمت اتوبوس ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بوده اما حالا ۷ میلیارد تومان است. البته شهرداری برنامه‌ریزی‌هایی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها کرده است.

بر اساس این گزارش، قرار است تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس وارد خطوط شود. بخشی از اتوبوس‌ها هم برقی است و در این زمینه رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

ورود اتوبوس های برقی به شهر/اعتبارات خوبی برای توسعه مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است

علیرضا زاکانی شهردار تهران می‌گوید ارتباط خوبی بین شهرداری و وزارت صمت وجود دارد و جلساتی در این زمینه برگزار و موضوع برقی‌سازی در دستور کار است. این برقی‌سازی شامل تاکسی، موتور، اتوبوس و ... می‌شود و به زودی شاهد واردات اتوبوس و تاکسی برقی خواهیم بود.

محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران هم می‌گوید: اعتبارات خوبی برای توسعه مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده و با این کار می‌توان سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه داد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یابد دو مشکل بزرگ آلودگی هوا و ترافیک در تهران برطرف می‌شود. در نیمه دوم سال به دلیل کوتاه‌تر شدن روز و همچنین بازگشایی مراکز آموزشی میزان ترافیک رشد چشمگیری می‌یابد که باید برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گیرد. مدیریت شهری برای آغاز سال تحصیلی و کنترل ترافیک برنامه‌هایی دارد اما باید سایر نهادهای مسؤول در این زمینه ورود کنند تا بتوان تا حدودی ترافیک را در این ایام کنترل کرد البته بحث شناورسازی ساعات کاری هم مطرح است اما هنوز خبری از این موضوع نشده و فقط پیشنهاداتی داده شده است. در صورت شناورسازی ساعات بار ترافیک توزیع و قدری ترافیک در تهران در این ایام کمتر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha