کد خبر: آیا-خونریزی-بینی-هم-از-علائم-کووید-19-است
۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲
آیا خونریزی بینی هم از علائم کووید 19 است؟

محمد سعید واثقی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تغییر علائم ویروس کووید 19، اظهار کرد: تغییر علائم این ویروس باعث شده نتوانیم یک داروی مشخص برای درمان بیماران تجویز کنیم.

وی افزود: هم اکنون در بسیاری از خانواده ها، اقوام و دوستان شاهد ابتلای بین 20 تا 30 درصد از اعضای خانواده ها به کووید 19 هستیم.

این پزشک عمومی با بیان اینکه ویروس کرونا روی پوست دست ماندگاری زیادی ندارد، گفت: اما اگر دست فردی آلوده باشد و آن را به صورت بزند به سرعت ویروس به بدن وی منتقل می شود.

واثقی در ادامه در پاسخ به این سوال که خون دماغ شدن یا خونریزی بینی هم از علائم دیگر کووید 19 است، بیان کرد: این علامت هنوز مشاهده نشده اما این اتفاق می تواند به علت گرمی هوا برای بسیاری از افراد جامعه رخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از بیماران ما در هوای گرم دچار خونریزی بینی می شوند، افزود: تغییر فصل هم می تواند یکی از دلایل دیگر خونریزی بینی باشد چراکه در این فصل خشکی مخاط بینی اتفاق می‌افتد.

به گفته این پزشک عمومی هنوز نمی توانیم خونریزی بینی را یکی از علائم ویروس کرونا در نظر بگیریم مگر اینکه یک بیمار کرونایی آن هم در سن بالا دچار اختلالات عروقی و ترومبوز عروقی شده باشد.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مونا صباغی ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    سلام ، من و همسرم هر دو علامت های کرونا رو داشتیم و تست کرونامون مثبت شد ، دختر ۶ ساله ام خوشبختانه بعد از ۱۰ روز هیچ علامتی نداشت فقط یه بار شب در خواب دچار خون دماغ شد ، آیا میتونه دلیل بر کرونا باشد؟؟؟
    • سید محمد معین ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      با عرض سلام خیلی ممنون از اینکه خبرگزاری سلامت را دنبال می‌کنید، همان‌طور که در این خبر ذکر شد، به طور معمول خون‌ریزی بینی از علائم COVID-19 نبوده و در موارد بسیار نادر و در صورتی که بزرگسال مبتلا به کروناویروس دچار بیماری‌های قلبی و عروقی باشد، ممکن است به دلیل این ویروس خون‌ریزی بینی را تجربه کند. به طور کلی نباید یک علامت عمومی را به کروناویروس نسبت داد. در این روزها که هوا بسیار گرم است، خون‌ریزی بینی مخصوصا در میان کودکان متداول است. اما اگر نگران وضعیت عمومی کودک خود هستید، پیشنهاد می‌شود از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید.