کد خبر: آمار-قربانیان-کرونا-در-فارس-به-۲۷۹-نفر-ر
۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان دانشگاه با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام این هشدار، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز، ۱۸۵ هزار و ۹۳۱ تست شناسایی و تشخیص این بیماری در آزمایشگاه های سراسر استان فارس انجام شده و تاکنون ۲۳ هزار ۵۹۵ نفر مبتلا به کروناویروس شناسایی شده اند.

دکتر «علی اکبری» اظهار کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از هم استانی ها در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که تعداد فوتی های فارس به عدد ۲۷۹ نفر افزایش پیدا کرده است.

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: در پی اقدامات درمانی مناسبی که در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های استان انجام شده، تاکنون ۱۹ هزار و ۷۲ نفر بهبود یافته و از ایزوله خانگی خارج یا از بیمارستان مرخص شده اند.

دکتر اکبری افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ارسالی از بیمارستان های سراسر استان فارس، در حال حاضر ۷۰۰ بیمار مشکوک در بیمارستان ها بستری شده اند که ۹۱ نفر از این افراد به دلیل وخامت شرایط بالینی در بخش های مراقبت های ویژه بستری و نیازمند ارایه خدمات ویژه هستند.

او با اعلام اینکه ظرفیت بستری بیماران در بیمارستان های استان محدود است و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان در مدت ماه های گذشته تمام توان و تلاش خود را برای حفظ سلامتی مردم استان به کار گرفته اند، از مردم خواست با رعایت فاصله فیزیکی، اقدامات جدی ایمنی را رعایت کنند، دست ها را به طور منظم بشویند، از ماسک استفاده کنند و در اجتماعات شرکت نکنند تا با مشارکت و همکاری مردم بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha