کد خبر: آزادگان-الماس-ماندگار-ایران-هستند
۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر عصر امروز به مناسب سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با معصومه آباد از اسرای جنگ تحمیلی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه دوران جوانی خود را در زمان جنگ تحمیلی گذرانده است افزود: من خودم اهل استان ایلام هستم و با تمام وجود روزهای جنگ را حس کرده ام.

وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور افزود: آزادگان الماس ماندگار ایران هستند که رشادت های آنها در ذهن مردم تا ابد خواهد ماند.

دکتر همتی تاکید کرد: در صدد هستیم تاریخ شفاهی جمعیت هلال احمر را تدوین کنیم و بسیار تمایل داریم خاطرات شما به عنوان یک شیرزن آزاده به عنوان الگو ضبط و به نسل بعد منتقل کنیم.

وی افزود: جمعیت‌های صلیب و سرخ و هلال احمر از بدو تاسیس سعی کردند حالت بی طرفی و غیر سیاسی بودن خود را حفظ کنند و جمعیت هلال احمر ایران مفتخر است در این خصوص اصول اساسی فدراسیون را به روشنی و درستی  مدنظر قرار دهد.

بنابراین گزارش در این دیدار، معصومه آباد با تاکید بر اینکه من از  داوطلبان هلال احمر هستم و عرق هلال احمری دارم افزود: هنگام حوادث و بلایا با تمام وجود به عنوان داوطلب هلال احمر به مردم کمک می کنم.

 معصومه آباد با اشاره به همکاری خود با هلال احمر از بدو انقلاب افزود: در زمان جنگ تحمیلی وقتی مشغول انتقال بچه‌های شیرخوارگاه از آبادان به شیراز بودم  توسط نیروهای بعثی عراق به اسارات گرفته شدم

وی تاکید کرد: با وجود اینکه من نیروی هلال احمر بودم و دولت عراق باید با توجه به هلال احمری بودن من را آزاد می کرد ولی این اصل را رعایت نکرد

معصومه آباد گفت: من دوسال از ۴ سال دوران اسارتم را در زندان‌های ابوقریب و الرشید گذراندم تا اینکه توسط نیروهای صلیب سرخ  شناسایی شدم.

وی افزود: بعد از شناسایی دو سال در اردوگاه اسرا بودم و بخاطر فشارهای صلیب سرخ بعد از چهارسال دولت عراق مجبور به آزاد کردن ما شد.

بنابراین گزارش معصومه آباد در حال حاضر مسئولیت خیریه طلیعه مهر طاها را برعهده دارد که ۳۰نفر دختر بچه بی سرپرست را تحت پوشش دارد و تا سن ۱۸سالگی تحت این پوشش قرار می‌گیرند. این خیریه بعد ۱۸ساله شدن دختران، در زمینه ورود به دانشگاه و تشکیل خانواده از آنها حمایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha