کد خبر: کلاهبرداری-از-70-نفر-در-فضای-مجازی
۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار "علی آزادی" در تشریح این خبر گفت: مرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه کرد و مدعی شد. فردی از وی مبلغ 155 میلیون ریال از طریق درج آگهی در سایت دیوار بابت خرید گوشی تلفن همراه به صورت اقساطی دریافت کرده بود که در این خصوص موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش گوشی تلفن همراه آکبند به صورت قسطی را مشاهده و طی ارتباط با فروشنده‌ کالا که خود را خانمی معرفی کرده و از وی خواسته بود برای دیدن سایر عکس‌های گوشی به تلگرام مراجعه کند و نهایتاً با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ 15میلیون و 500هزار تومان پیش پرداخت بابت خرید کالا واریز کرده است لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده که از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی کارشناسان این پلیس، در کم‌ترین زمان ممکن متهم که مردی 24ساله بود در تهران شناسایی و دستگیر و به کلاهبرداری اینترنتی از 70شهروند در استان کردستان و دیگر استان های همجوار اعتراف کرد.

سردار آزادی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، اظهار داشت: بسیاری از افراد سودجو کالاهایی با قیمت‌های کمتر از بازار و به صورت قسطی را تبلیغ می‌کنند و این مسئله سبب می‌شود تا مخاطبان برای خرید کالا ترغیب شوند.

فرمانده انتظامی کردستان در پایان خاطر نشان کرد: در پرونده ذکرشده ساده‌اندیشى و زودباوری از طرف فرد قربانى عامل اصلى کلاهبرداری بوده و مى‌بایست برای مقابله با چنین معضلاتی کاربران فضای مجازی دقت بیشتری از آگهی‌ها و تخفیفات باورنکردنی داشته باشند تا در دام مجرمین سایبری قرار نگیرند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha