کد خبر: پنتاگون-ماهواره-نظامی-ایرانی-هیچ-تهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۳۴
پنتاگون: ماهواره نظامی ایرانی هیچ تهدید اطلاعاتی‌ای ایجاد نمی کند
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از Yahoo، جنرال جی ریموند در توییتی گفت: ماهواره نظامی نور که در تاریخ 22 آوریل در مدار قرار گرفته است توسط ارتش آمریکا به عنوان یک کوبات کوچک 3U  طبقه بندی می شود ، سه واحد مجاور هم که هر یک بیش از یک لیتر حجم و  1.3 کیلوگرم (یک پوند) ندارند. او در ادامه افزود: ایران اظهار داشت که از قابلیت های تصویربرداری برخوردار است اما در واقع، این یک وب کم لرزان در فضا است. بعید است که بتواند با آن اطلاعاتی جمع‌آوری کند.

ماهواره نظامی ایران تهدیدی برای آمریکا!

پنتاگون: ماهواره نظامی ایرانی وب کم لرزانی بیش نیست! در حالی که ریموند تهدیدات ماهواره ای را نادیده می‌گیرد، ایالات متحده هشدار داده است که توانایی تهران برای قرار دادن آن در فضا نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در قابلیت موشک های دوربرد آن است و تهدیدی بیشتر برای نیروهای آمریکایی و متحدان آن در خاورمیانه محسوب می کند.
هفته گذشته مایك پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا، ایران را به نقض قطعنامه 2015 شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران در پیشبرد هرگونه فعالیت موشك های بالستیک با توانایی هسته ای متهم كرد.
روز شنبه، پومپئو خواستار تحریم تسلیحاتی متداول خود بر ایران فراتر از مقدار برنامه ریزی شده خود از سازمان ملل متحد در ماه اکتبر بود.
او افزود: همه ملت های دوستدار صلح باید توسعه فناوری موشک بالستیک ایران را رد کنند و برای محدود کردن برنامه های موشکی خطرناک ایران به هم بپیوندند.
مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha