کد خبر: پرداخت-بیش-از-۳-میلیارد-تومان-بابت-هزین
۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸
پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان بابت هزینه درمان بیماران خاص

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت،شاهدخت فتحی بیرانوند با بیان اینکه بیماران خاص هموفیلی، تالاسمی، پیوندی، دیالیزی و ام‌اس دفترچه رایگان می‌گیرند افزود: هزینه داروهای این بیماران گران قیمت است، این در حالی است تعداد بیماران خاص لرستان هزار و ۴۱۷ نفر است که در سال جاری بیش از ۳ میلیارد تومان، بابت هزینه درمان این بیماران پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان، با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند فرهنگ‌سازی و سوق دادن افراد به پیشگیری از بیماری‌ها است گفت: به فرض مثال بیماری‌ دیالیزی ناشی از مشکلات فشار خون است، اگر فشار خون در سنین پایین کنترل شود؛ بدون شک شاهد کاهش آمار بیماران دیالیزی و نارسایی کلیوی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از اقداماتی است که سازمان بیمه سلامت از سال گذشته اجرای آن را آغاز کرده است تصریح کرد: حدود 175 هزار نسخه الکترونیکی در استان لرستان صادر شده که از طریق پزشکان متخصص ، فوق تخصص ، داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی درمانی ارائه شده است.

فتحی بیرانوند تاکید کرد: بین 80 تا 85 درصد هدف برنامه نسخه‌نویسی تحقق پیدا کرده که امیدواریم تا دو ماه آینده آن را به 100 درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مزایای اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک در این شرایط اقتصادی کشور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و استفاده از دفترچه‌های بیمه است اظهارداشت: سالانه بابت صدور و تمدید دفترچه بیمه هزینه زیادی به دفاتر پیش‌خوان پرداخت می‌کنیم که اگر این اقدام تحقق پیدا کند در زمینه صدور و چاپ دفترچه شاهد کاهش بار مالی خواهیم بود که خیلی ارزشمند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha