کد خبر: نیم-نگاهی-به-اخبار-کروناویروس-در-برخی-ک
۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
نیم نگاهی به اخبار کروناویروس در برخی کشورها
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، کروناویروس در برخی از کشورهای جهان در حال افزایش بوده و از طرفی در برخی از کشورها در حال کنترل است. در ادامه وضعیت تعدادی از این کشورها را بررسی می‌کنیم.

شیوع کروناویروس در هند

کارکنان بهداشت و درمان در تجهیزات محافظت پزشکی در کنار هم قرار می‌گیرند تا مسافرهای ورودی را برای سفر به کشور همسایه مگالایا به صف کرده و تست کنند، زیرا آن‌ها بعد از آوردن یک مورد کروناویروس در Gauhati، هند در روز یکشنبه، 9 آگوست 2020، نمی‌توانند سفرهای بین المللی داشته باشند. هند   در طی 24 ساعت گذشته هند با ثبت 620064 (ششصد و بیست هزار و شصد و چهار نفر) مورد دیگر و 1200 تلفات جانی را ثبت کرده است. وزارت بهداشت می‌گوید تلفات روز دوشنبه به 44386 (چهل و چهار هزار و سیصد و هشتاد و شش) نفر رسیده است.

موارد ثبت شده کروناویروس در هند

تعداد موارد مثبت گزارش شده تاکنون 2215074 نفر است. حداقل 634935 بیمار هنوز تحت معالجه بودند. هند شش روز متوالی بیش از 60 هزار مورد ویروس را در چهار روز گذشته و بیش‌تر از سایر کشورها در جهان ثبت کرده است. از اواسط ژوئن به طور متوسط روزانه حدود 50،000 مورد جدید رخ داده است. عفونت‌ها در هند در 10 ایالت متمرکز مانده‌اند که تقریباً 80٪ از موارد جدید را شامل می‌شوند. هند پس از ایالات متحده و برزیل، سومین رتبه موارد کروناویروس در جهان را دارد. این کشور  رتبه پنجم مرگ و میر جهان ناشی از کروناویروس را دارد، اما میزان مرگ و میر آن در حدود 2٪ کم‌تر از دو کشور برتر جهان است.

شیوع این ویروس در کلومبو

سریلانکا در روز دوشنبه، تقریباً پنج ماه پس از تعطیلی مدارس ناشی از کروناویروس، مدارس را بازگشایی کرد. کروناویروس در جهان دولت می‌گوید مدارس دولتی و مدارس خصوصی مورد تأیید دولت مجدداً در مراحل مختلف بازگشایی می‌شوند. دانش آموزان در کلاس‌های 5، 10، 11، 12 و 13 باید روزانه در مدارس شرکت کنند تا برای امتحانات دولتی آماده شوند. دانش آموزان در کلاس های 1، 2، 3، 6، 7 و 8 باید یک بار در هفته شرکت کنند در حالی که دانش آموزان در کلاس‌های 4 و 9 باید دو روز در هفته شرکت کنند. این ترتیب تا 9 اکتبر هنگامی که انتظار می‌رود تعطیلات مدرسه شروع شود، ادامه خواهد یافت.

واکنش مناسب این کشور به شیوع کووید-19

هنگامی که سریلانکا اولین بیمار کروناویروس خود را تشخیص داد، مدارس در اواسط ماه مارس تعطیل شدند. اما مقامات بهداشت می‌گویند که شیوع بیماری در کشور جزیره اقیانوس هند تحت کنترل بوده است. مقامات بهداشت سریلانکا می‌گویند که آن‌ها از شیوع ویروس در جامعه جلوگیری کرده‌اند و بیماران فعلی با دو گروه شناخته شده تقسیم شده‌اند. این کشور از 2 هزار و 841 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، 11  مورد فوت را خبر داده است.

کروناویروس در پکن

کمیسیون ملی بهداشت روز دوشنبه گزارش داد، موارد جدید کروناویروس در چین در طی 24 ساعت گذشته به 14 مورد کاهش یافته است. پکن با این حال، 35 مورد توسط مسافران چینی از خارج از کشور، به کشور وارد شده است. همه موارد مبتلا به کروناویروس در منطقه شمال غربی سین کیانگ بود که شهر اصلی ارومقی مرکز جدیدترین شیوع چین است. به نظر می‌رسد محدودیت‌های سختگیرانه در سفر، آزمایش گسترده و قرنطینه کردن برخی از اجتماعات مسکونی در کاهش تعداد عفونت‌های جدید در ارومچی مؤثر بوده است، در حالی که به نظر می‌رسد شیوع جداگانه در شمال شرقی شهر دالیان روند خاص خود را طی کرده است.

تحت درمان قرار گرفتن بیماران با علائم و بیماران بدون علائم

بیمارستان‌های چین در حال حاضر 802 نفر مبتلا به کروناویروس را تحت درمان قرار داده‌اند که 41 نفر از آن‌ها در شرایط جدی قرار دارند. این در حالی است که 290 نفر دیگر با وجود مثبت بودن آزمایش کووید-19 آن‌ها، هیچ علائمی از خود نشان نمی‌دهند. این افراد نیز تحت نظر هستند. چین درمجموع 4634 (چهار هزار و ششصد و سی و چهار) تلفات ناشی از این بیماری را در میان 84668 (هشتاد و چهار هزار و ششصد و شصت و هشت) مورد گزارش کرده است. هونگ كنگ 72 مورد و پنج مورد دیگر را گزارش داد كه همچنان در نبرد با موج جدیدی از عفونت‌ها با قوانین سختگیرانه در مورد غذا خوردن تنها در داخل خانه و اجباری بودن ماسك پوشیدن در محیط‌های عمومی ادامه دارد. شهر نیمه خودمختار جنوب چین از 52 کشته در بین 4079 مورد کلی خبر داده است.

وضعیت ویروس در سیدنی

استرالیا از ماه گذشته هر روز تعدادی کم‌تری موارد ابتلای جدید به کروناویرس در ملبورن گزارش می‌دهد. کروناویروس در سیدنی اما از زمان شروع شیوع ویروس، بیش‌ترین میزان مرگ و میر روزانه کشور را گزارش می‌دهد. ایالت ویکتوریا روز دوشنبه از 322 عفونت جدید و 19 تلفات جانی جدید خبر داد که 14 مورد از این مرگ و میر ناشی از شیوع در مراکز مراقبت از سالمندان بود.

به ثبات رسیدن موارد در ایالت ویکتوریا

نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون اظهار داشت که اکنون امیدوارتر است که پرونده‌ها در ویکتوریا با ثبات‌تر از هفته گذشته هستند. اما دانیل اندروز نخست وزیر امور خارجه هشدار داد كه نمی‌توان برای اطلاعات یک روزه ارزش داد و این‌كه برخی از دقیق‌ترین اقدامات قرنطینه كردن ایالت تنها در نیمه شب یكشنبه به مرحله اجرا رسیده است. تعداد موارد جدید، کمترین میزان ثبت شده کروناویروس در ویکتوریا از 29 ژوئیه بود. این آمار شامل عفونت‌ها و مرگ و میرهای ایالات دیگر استرالیا نیست، اگرچه ویکتوریا در هفته‌های اخیر اکثریت موارد را به خود اختصاص داده است. از زمان شروع شیوع این بیماری، استرالیا بیش از 21000 عفونت و بیش از 300 مرگ را گزارش کرده است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha