کد خبر: نجات-2-کوهنورد-توسط-نجاتگران-کوهستان-هل
۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان شیراز؛ محمد جواد رشیدی با اعلام این خبر گفت: در ساعت ٣:۴۵ دقیقه بامداد جمعه ١٠ مردادماه ٩٩، با اعلام مرکز کنترل و عملیات هلال احمر فارس مبنی بر مصدومیت فردی در ارتفاعات قلات، منطقه پاتخت آبشار دوم ، نجاتگران مستقر در پایگاه کوهستانی دراک جمعیت هلال احمر شیراز با یکدستگاه خودرو عملیاتی کوهستان ، در کمترین زمان خود را به منطقه رساندند.

رشیدی گفت: با پیگیری وضعیت مصدومان مشخص شد یک گروه چهار نفره کوهنورد دچار حادثه شده اند که یکی از آنها دچار تنگی نفس شده و جوانی ٣٠ ساله از صخره، سقوط  و از ناحیه کمر، قفسه سینه و سر دچار آسیب شده است.

وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر شیراز بلافاصله با تجهیزات کامل با دو ساعت کوهپیمایی در ارتفاع ١٧٠٠ متری منطقه، خود را به مصدومان رسانده و اقدامات اولیه را انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر شیراز گفت: با توجه به وضعیت جوان ٣٠ ساله و صعب العبور بودن محل حادثه و مشکلات در انتقال سریع، با هماهنگی EOC تقاضای بالگرد شد و نجاتگران با کمک اهالی محلی، فرد مصدوم را به وسیله سبد بسکت و ایجاد دو کارگاه حمایت در مسیر ۶٠ درجه و ریزالی، تا ارتفاعات یال، انتقال دادند و تحویل امداد هوایی اورژنس شد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha