کد خبر: ریل-گذاری-۵۰-کیلومتر-از-پروژه-راه-آهن-ار
۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در بازدید از اجرای ریل گذاری راه آهن اردبیل اظهار کرد: مسیر ریل گذاری بسیار روان شده است و اگر تامین مالی شود عملیات ریل گذاری جهش خوبی می یابد.

استاندار اردبیل گفت: بانک ملی در سفر رییس جمهوری ۴۰۰میلیارد تومان به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان قبلی اضافه کرد یعنی ۱۱۵۰ میلیارد تومان از محل فاینانس بانک ملی به این پروژه اختصاص می یابد.

وی افزود: همانطوری که شاهد هستیم با تمام فشارهایی که بر پروژه حادث است از جمله افزایش قیمت مصالح و تجهیزات ولی کارگاه ها با جدیت کار را ادامه دادند

بهنام جو  اضافه کرد: علاوه بر منابع مالی بانک ملی، از تخصیص بودجه نیز به این پروژه بهره مند می شویم که همه هم قسم هستند  که انشاا... در سال ۱۴۰۰ این پروژه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: سفر دکتر موسوی عضو هیات مدیره بانک ملی به اردبیل به منظور بازدید از پروژه و بررسی مسایل و مشکلات موجود اتفاق افتاد تا باقیمانده مانده مبلغ بانک ملی را پرداخت کنند که با پرداخت این اعتبار، اجرای پروژه با سرعت به جلو می رود.

استاندار اردبیل گفت: پروژه جایی رسیده که بیشتر برای ادامه کار به خرید سیمان، میلگرد و مصالح نیاز دارد و باید منابع مالی لازم تامین شود و حضور تیم بانک ملی بسیار امیدوار کننده است و با همکاری همدیگر شاهد افتتاح این پروژه در سال آتی خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران نیز گفت: با تلاش استاندار اردبیل و سازمان برنامه و بودجه کشور تا کنون نزدیک به ۹۰۰میلیارد تومان از محل بانک ملی بصورت فاینانس داخلی به پروژه زیرساختی راه آهن میانه به اردبیل اختصاص یافته است.

موسوی اظهار کرد: در شرایط تحریمی و وضعیت حاکم اقتصادی بانک ملی مشارکت خوبی برای اجرای پروژه های زیرساختی در سطح کشور داشته که مهمترین این پروژه ها ابر پروژه راه آهن میانه به اردبیل است.

وی با بیان اینکه با تکمیل و بهره برداری این پروژه دغدغه بزرگ مردم اردبیل تحقق می یابد، اظهار امیدواری کرد : با تکیه بر علم مهندسی کشور ، پیگیری های تیم اقتصادی استانداری و تامین نیاز مالی این پروژه در نیمه اول سال۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت قانونی بانک ملی و شبکه بانکی کشور طبق بررسی های انجام شده در بازدید از پروژه، تامین اعتبار و منابع لازم برای سال آینده مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در آستانه بهره برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: اتفاق مبارکی که در این پروژه صورت گرفته از ۲۰۰کیلومتری که برای ریل گذاری آماده شده از مصالح و ریل بومی استفاده می شود و تمام تجهیزات و مصالح این مسیر توسط مهندسان و کارخانه های داخلی طراحی و تامین شده است.

موسوی افزود: امیدواریم با تمام تلاشی که با همکاری و وحدت همگانی صورت گرفته سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha