اقدامات انجام شده بخش ساخت و ساز ایمن کافی نیست

رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: دربخش ساخت و ساز ایمن در استان زنجان کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست، و تا رسیدن به ایده آل در زمینه ساخت و ساز ایمن فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،مسلم کرمی با اشاره به وجود ۴۰ مرکز شتاب نگاری در استان زنجان اظهار کرد: بر اساس سیاست های مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به جهت ایجاد پراکندگی مناسب در سطح کشور و مراکز عمده جمعیتی و حساس، تخصیص های جدید صورت خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: شبکه شتاب نگاری بیشتر جهت اعلان وضعیت اضطراری به مراکز مدیریت و مانیتورینگ، زیرساختهای حیاتی و قطع آنها، جهت جلوگیری از هرگونه پیامدهای ناشی از تخریب در آنها می باشد.

رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه در حوزه ساخت و ساز بخش های متعددی دخیل هستند،گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان متولی مهندسان ناظر و طراح و مجری، ادارت راه و شهرسازی به عنوان راهبر و نظارت عالیه و شهرداریها به عنوان متولیان صدور پروانه و کنترل ساخت و سازها و همچنین شهروندان به عنوان مالکان و سازندگان ساختمانها که باید تابع نظر مهندسان و نقشه های تهیه شده باشند، نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.

کارهای خوبی در بخش ساخت و سازایمن در استان زنجان انجام شده ولی کافی نیست

کرمی با بیان اینکه دربخش ساخت و ساز ایمن در استان زنجان کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست، افزود: تا رسیدن به ایده آل در زمینه ساخت و ساز ایمن فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه از جمله عیب های مهم و اساسی وارده به حوزه ساخت و ساز موضوع صنعتی سازی است که متاسفانه کمتر از آن استقبال می شود، بیان کرد: نماهای سنگی که وزن قابل توجهی به ساختمانها وارد می کنند یکی دیگر از نقاط ضعف در این حوزه است که در مواقع زلزله موجب ریزش شده و صدمات جانی و مالی قابل توجهی به همراه دارد.

رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی استان زنجان، در ادامه با اشاره به زلزله بم که در سال ۸۲ رخ داد، گفت: این حادثه تلخ در بعد مهندسی باعث چالش های جدی در طراحی، نظارت و شیوه های ساخت و ساز شد و در این میان بعد از این حادثه تلخ، وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با طیف وسیعی از اقدات صورت گرفته سعی در کاهش اثرات و پیامدهای منفی زلزله در حوزه ساخت و ساز دارند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha