معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال احمر با اعلام اینکه این مجموعه دارای مجوز نشر دانشگاهی است، گفت: حدود 60 درصد تالیفات و ترجمه ها مبتنی بر بضاعت داخلی و 40 درصد هم مربوط به افراد خارج از جمعیت هلال احمر بوده و براساس صلاحدید موسسه انجام می شود.


 به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر حمیدرضا اسکاش با اشاره به فعالیت های اصلی که در موسسه علمی کاربردی هلال احمر انجام می شود، اظهار کرد: در این مجموعه مقالات علمی دریافت و داوری می شود، این مقالات در صورت داشتن کیفیت در صورت صلاحیت به چاپ می رسد و تبدیل به فصلنامه می شود. به عنوان مثال فصلنامه علمی-پژوهشی امدادونجات، جزء فصلنامه هایی است که امتیاز دارد، نمایه می شود و در حال ترجمه به زبان انگلیسی است.


وی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت های این مرکز مربوط به انتشارات، تالیف و ترجمه است، افزود: در این بخش با توجه به نیازهای جمعیت هلال احمر، مولفین و مترجمین براساس اسلوب های انتشاراتی و یا انجام مصاحبه، محصولات علمی را در قالب کتاب، درس نامه و بروشور تولید می کنند.
موسسه علمی کاربردی هلال احمر دارای نشر دانشگاهی است


معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال احمر تاکید کرد: در بخش انتشارات، این موسسه، تنها انتشارات رسمی جمعیت هلال احمر و همچنین دارای مجوز نشر دانشگاهی نیز هست و هر ساله در غرفه ناشرین دانشگاهی نمایشگاه بین المللی کتاب که در اردیبهشت ماه برگزار می شود، شرکت دارد.
اسکاش با اشاره به بهره گیری از ظرفیت دانشجویان و اساتید در نشر دانشگاهی بیان کرد: با توجه به اینکه اولویت انتشارات هلال احمر در حوزه بحران و امدادونجات است، چه بخواهیم و چه نه باید بیشتر روی ظرفیت های داخلی جمعیت تمرکز کنیم، چراکه در بیرون جمعیت هلال احمر افرادی که در حوزه مدیریت بحران و امدادونجات مسلط باشند، کمتر یافت می شوند.


حضور اساتید داخلی و خارجی در حوزه انتشارات موسسه علمی کاربردی هلال احمر


معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال احمر با اشاره به استفاده از متخصصان داخلی و خارجی در انتشارات این مرکز ادامه داد: موسسه آموزش عالی هلال ایران و زیرمجموعه های این مرکز از بضاعت داخلی اساتید و هیئت علمی استفاده می کنند البته در نشر دانشگاهی به منابع انسانی داخلی متخصص هلال احمر محدود نشده و مولف و مترجم هایی از بیرون هم در این موسسه پذیرفته می شوند.


اسکاش با اعلام تخمین حدود 60 درصدی تالیف و ترجمه داخلی این مجموعه اظهار کرد: حدود 60 درصد تالیفات و ترجمه ها مبتنی بر بضاعت داخلی است و 40 درصد هم مربوط به افراد دیگری خارج از جمعیت براساس صلاحدید بوده است.


معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال احمر با تاکید بر حمایت از پایان نامه های فوق لیسانس و دکترا، گفت: در این زمینه پایان نامه هایی که براساس نیاز جمعیت باشد، حمایت مالی و معنوی می شوند.


اسکاش با اشاره به برگزاری نشست ها و سمینارهای علمی که در این مرکز انجام می شود، اظهار کرد: نشست ها، سمینارهای علمی، گردهمایی ها، سخنرانی ها و پنل های تخصصی در این مجموعه برگزار می شوند که به طور کلی امسال 8 مورد در مرکز اصلی و نیز سمینارهای علمی دیگری در سایر موسسات علمی کاربردی در سایر استان ها برگزار شده است.
وی با اشاره به فعالیت کتابخانه های این مجموعه نیز بیان کرد: ما در کشور یا در موسسه علمی کاربردی هلال احمر متولی کتابخانه های دیجیتال و فیزیکی هستیم.
همکاران هلال احمری در توسعه فرآیندهای علمی هلال احمر کمک کنند
معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال احمر با درخواست همکاری از تمامی همکاران جمعیت اظهار کرد: همکاران هلال احمر در تمامی بخش های جمعیت چه در تهران و چه در استان ها می توانند ارتباطات نزدیک تری از لحاظ علمی در حوزه پژوهش موسسه برقرار کنند و با ارسال مقاله، فصلنامه های امداد را پربارتر کنند.
اسکاش تاکید کرد: تمام فعالیت های علمی این مجموعه به منظور افزایش آگاهی همکاران انجام می شود، به همین سبب همکاری ویژه ای را از تمامی همکاران در دیگر معاونت ها می طلبیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha