کد خبر: هیچ-شغلی-بهتر-از-معلمی-و-هیچ-مکانی-بهتر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۳۷

وزیرآموزش و پرورش با بيان اين كه معلمان بايد قدر شغل خود را بدانند،گفت: هیچ شغلی بهتر از معلمی و هیچ مکانی بهتر از مدرسه نیست.

به گزارش خبرگزاري سلامت  فخرالدین دانش آشتیانی در در نشست صميمي با معلمان دبستان دخترانه بيرجندي ناحيه 3 اصفهان با بیان اینکه شهید مطهری، معلم بزرگ همه ما هستند، اظهاركرد: نقش معلمان در زندگی انسان‌ها بسیار تأثیرگذار است

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان شعر «توانا بود هرکه دانا بود» را شنیده‌اند، تصريح كرد: باید مقام معلم را پاس برداریم چرا که معلم سعی در توانا کردن دانش آموزان دارد.

وي تصریح کرد: آن چیزی که بیش از این دانش آموزان را توانا می‌کند، دانایی است که اگر در زندگی کسی دانا باشد، یک زندگی موفقیت آمیزی خواهد داشت و کسی که می‌تواند انسان را توانا و دانا کند، معلمان هستند.

دانش آشتیانی ادامه داد: وقتی با بچه‌ها صحبت می‌کنیم آن چیزی که رضایت‌مندی را برای بنده به وجود می‌آورد آن دل صادق دانش آموزان است که این حس بسیار لذت‌بخش است و به خود بنده انرژی می‌دهد تا اقدامات را پرانرژی در وزارتخانه دنبال کنم.

وی اضافه کرد: معلمان در مسیر این راه، با مشکلاتی رو به رو هستند اما به خاطر عشق به معلمی این شغل را انتخاب کرده‌اند که با هیچ شغلی قابل مقایسه نیست.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معلمان خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که هیچ شغلی بهتر از شغل معلمی نیست و هیچ مکانی بهتر از مدرسه نیست که باید معلمان این شغل را قدر بدانند.

وی بیان کرد: دانش آموزان در رده‌های ابتدایی بسیار پرانرژی و شاد هستند اما معلمان و مسئولان مدرسه باید توجه داشته باشند که این نشاط و شادابی را از آن‌ها نگیرند.

دانش آشتیانی بيان كرد: تنها سرمایه مادی که انسان دارد اگر در راه تعلیم و تربیت قرار بدهد مطمئن باشد که هم دنیا و هم آخرت را دارد چرا که این زمینه فراهم شده تا دانش آموزانی در این مراکز توانایی پیدا کنند .

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به فعالیت خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد: غبطه می‌خورم که نمی‌توانم در مسیری مانند مسیری که خیرین اصفهانی انتخاب کرده‌اند و سرمایه خود را در زمینه تعلیم و تربیت خرج می‌کنند، حرکت کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha