کد خبر: مبتلایان-به-hiv-را-سرزنش-نکنید
۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۵

عضو مرکز تحقیقات ایدز کشور با انتقاد از سرزنش مبتلایان HIV تصریح کرد: حمایت از ایت افراد موجب می شود روند درمان سریع‌تر و انتقال کاهش یابد.

 

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت هشدار داد: در صورت رها کردن بیماری و عدم آغاز اقدامات درمانی با افزایش عفونت های فرصت طلب و خود ویروس موجب مرگ خواهد شد.

وی با اشاره به این که ویروس HIV با دارو قابل کنترل است ادامه داد: در این صورت به تعداد حداقل میرسد و از طرفی انتقال به دیگران هم کم می شود.

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی از افراد با بیماران مبتلا به HIV رفتار صحیحی ندارند و از آنها فراری اند در حالی که ویروس از راه های معمولی مانند دست دادن روبوسی و بغل کردن قابل انتقال نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که بیماران مبتلا به ویروس HIV نیازمند حمایت اطرافیان هستند، گفت: در نتیجه با یک فرد مبتلا به HIV می توان رفت و آمد داشته باشیم و با وی به رستوران و استخر برویم و حتی استفاده از توالت فرنگی مشترک منجر به انتقال ویروس نمی شود.

عضو کمیته کشوری درمان ایدز خاطرنشان کرد: باید از این افراد با رفتار صحیح حمایت کرد تا بیماری اشان را مخفی نکنند زیرا مخفی کاری موجب افزایش خطر و میزان انتقال به دیگران می شود.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha