کد خبر: تلاش-برای-جذب-بیش-از-13-هزار-سواد-آموز-فار
۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۷

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: در سال جاری سواد آموزی فارس بر اساس سهمیه ابلاغی از سوی سازمان سواد آموزی کشور ، بیش از 13 هزار نفر را در دوره سواد آموزی تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاري سلامت، عیسی ملک پور در اولین ‌کارگروه برون سپاری سوادآموزی استان اظهاركرد: سازمان سوادآموزی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد اشتغال در جامعه درطی سال‌های اخیر فعالیت‌های خود را به صورت برون سپاری انجام می دهد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه برون سپاری با هدف شتاب بخشی به روند زدودن بی سوادی انجام می شود، افزود: وظیفه اصلی سواد آموزی شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان جامعه است که این مهم در دوران قبل از ادغام نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش توسط آموزشیاران انجام می شد و پس از ادغام نیز سازمان سوادآموزی برای انجام ماموریت خود به روش برون سپاری تاکید دارد.

وي  گفت: علت عدم انسداد مبادی بی سوادی در استان نبود انگیزه لازم و استقبال بی سوادان برای فرا گیری سواد ، مهاجرت و پراکندگی بی سوادان در سطح استان و همچنین عدم الزام قانونی جهت حضور بی سوادان در فرایند آموزش می باشد.

ملک پورگفت: در روش برون سپاری استفاده از توان بخش خصوصی چه به صورت تشکل‌های غیردولتی و چه نیروهای دولتی همچون معلمین، کارکنان رسمی سایر ادارات و بازنشستگان مورد تاکید است.

معاون سواد آموزی فارس افزود: بر همین اساس کارگروه برون سپاری در همه ادارات  آموزش و پرورش سراسر استان تشکیل خواهد شد و انتخاب، معرفی و نظارت بر فعالیت تشکل‌های علاقمند به همکاری با سازمان سوادآموزی توسط این کارگروه انجام می شود.

وی در ادامه گفت: در سال 95 نزدیک به 55 تشکل در سراسر استان فارس امر شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان را بر عهده داشت و در سال جاری نیز ادارات آموزش و پرورش فارس با توجه به سهیه تعیین شده تنها پس از تعیین تشکل‌های طرف قرارداد با سوادآموزی و ثبت آنها در سامانه سواد آموزی، امکان ثبت افراد بی سواد و تکمیل سهیمه تعیین شده خود را دارند.

ملک پور با تاکید بر اهمیت نظارت بر فرایند سواد آموزی استان گفت: ستاد امتحانات استان وظیفه برگزاری،کنترل و نظارت بر فرایند سوادآموز ی را دارد و سازمان سوادآموزی استان نیز تنها پس از تایید سلامت روند آموزش بی سوادان و براساس نرخ مصوب، موظف به پرداخت هزینه می باشد.

معاون سواد آموزی فارس  گفت: در سال جاری هزینه شناسایی و آموزش و قبولی برای هر فرد در دوره سواد آموزی 760 هزار تومان، دوره انتقال 840 هزار تومان و دوره تحکیم نیز  130 هزار تومان می باشد.

وی گفت: در همین راستا و به منظور تشویق افراد بی سواد برای حضور در فعالیت های سواد آموزی 20درصد از نرخ تمام شده دوره سواد آموزی به مبلغ 144هزارتومان پس از قبولی به سواد آموزان پرداخت می شود که در سال قبل نیز نزدیک به 3500 سوادآموز قبول شده سال 94 موفق به دریافت این مبلغ شده اند.

ملک پور با بیان اینکه حجم سهمیه استان در سال قبل 16 هزار نفر بوده است، گفت: با توجه به  اینکه سوادآموزی استان فارس در چند سال اخیر توانسته  بیش از حجم سالانه خود افراد بی سواد را تحت پوشش قرار دهد، سهمیه این استان درسال 96  تقلیل یافته و سهمیه کنونی استان 13 هزارو500 نفر می‌باشد که از این تعداد 1500 نفر باید از اتباع خارجی باشد.

وی یادآورشد: سهمیه استان فارس در سال جاری و در دوره انتقال 3 هزار و 200 نفر و در دوره تحکیم نیز3 هزار نفر می‌باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha