کد خبر: تأثیرات-منفی-شعارها-و-تبلیغات-دروغین-ک
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۴۸
یک جامعه شناس تأکید کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری نباید به مردم وعده‌های توخالی بدهند و از بیان شعارهای تکراری بپرهیزند، چرا که شعارهای توخالی، تکراری و وعده های دروغین نوعی توهین به شعور مردم است.   دکتر جمال ادهمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اذعان داشت: به طور قطع هر نوع شعار دروغ و توخالی در یک کنش جمعی و حساس نظیر انتخابات ریاست جمهوری نتایج معکوسی در پی دارد. شاید آن کاندیدا پیروز شود، اما در مراحل بعد به یک مهره سوخته تبدیل خواهد شد، زیرا عمل نکردن به وعده ها موجب دلزدگی، سرخوردگی و کمرنگ شدن شور و شعف انتخابات می‌شود. وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در انتخابات دوره‌های پیشین برخی کاندیداها به ارائه وعده های دروغین و خارج از توان و حتی خارج از وظایفشان پرداخته بودند، در حالی که این امر منجر می‌شود بسیاری این گونه فکرکنند ارائه چنین شعارهایی تنها به صرف جمع آوری رأی است و موجب تغییر سرنوشت و زندگی مردم نخواهد شد. متأسفانه وعده‌های عده‌ای از کاندیداها صد در صد دروغ و کذب از آب در می‌آید؛ این در حالی است که چنین افرادی برای جمع آوری رأی به نیرنگ و فریب جمعی روی آورده‌اند. این جامعه شناس اظهار داشت: نکته مهم آن که از شعارهای انتخاباتی باید به عنوان یک ابزار یا مکانیزم استفاده شو،د اما تا حدممکن باید با امکانات، اختیارات افراد، نقش آنها و قوانین نیز متناسب باشد، نه وعده‌های دروغین که نتایجی جز دلزدگی، دلسردی و سلب اعتماد مردم از مسؤلین ندارد.   کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha