کد خبر: اینترنت-پرسرعت-و-اثر-آن-در-خواب-و-سلامت
۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) از دیلی‌میل، محققان دانشگاه بوکونی در ایتالیا در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند، زمانی که افراد دسترسی بهتری به اینترنت دارند، زمان بیشتری را آنلاین مانده و به بازی‌های کامپیوتری، تماشای فیلم و جستجو در شبکه‌های اجتماعی مشغول می‌شوند. وسوسه ماندن در این فضاهای اینترنتی باعث می‌شود که دیرتر به رختخواب بروند. کل روز بعد را هم به دلیل اینکه شاغل یا محصل هستند و مجبورند صبح زود از خواب بیدار شوند، با خستگی می‌گذرانند.

۹۳درصد از مردم بریتانیا به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و با توجه به این تحقیق، می‌توان گفت میلیون‌ها نفر خواب کافی شبانه را به دلیل وجود فضای اینترنت از دست می‌دهند. استفاده از اینترنت نسبت به سن افراد، متغیر است. افراد ۱۳ تا ۳۰ ساله، معمولا به بازی‌های اینترنتی یا تماشای فیلم مشغول می‌شوند، در حالی که ۳۱ تا ۵۹ ساله‌ها، فضای اینترنت را برای مطالعه اخبار و سوژه‌های جالب مرور می‌کنند.

محققان می‌گویند فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بسیار وسوسه‌کننده هستند و باعث می‌شوند که کاربران آنها نتوانند به موقع به رختخواب بروند و در نتیجه خواب کمتر، سلامتی‌شان را به خطر اندازد.

بنابه گفته محققان، خواب کم در طولانی‌مدت فرد را دچار اضطراب و افسردگی می‌کند. افرادی که خواب کافی ندارند، نمی‌توانند به راحتی روی افکار منفی خود تسلط داشته باشند و به همین دلیل احساسات منفی به راحتی بر آنها غلبه می‌کند. زمانی‌که این افکار در ذهن فرد بارها تکرار شود، او به اختلال‌های متعددی چون اضطراب، افسردگی و مشکلات روحی دیگری از این دست مبتلا می‌شود. حتی این افراد در برابر مشکلات زندگی و رفتارهای اطرافیان خود کم تحمل شده و واکنش‌های کنترل‌نشده از خود بروز می‌دهند.

به گزارش طبنا، اگرچه دسترسی به اینترنت پرسرعت بیشتر مواقع مزیتی خوب محسوب می‌شود، مردم باید مراقب نحوه استفاده‌شان از این فناوری بوده و سلامت خود را بی‌جهت به خطر نیندازند. مترجم: نادیا زکالوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha