اهمیت ایجاد نگرش عمومی نسبت به ضرورت تلاش برای جوانی جمعیت کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با گرامیداشت فرا رسیدن هفته ملی جمعیت، بر نقش تمامی افراد جامعه در تحقق هدف جوانی جمعیت، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه در این پیام با اشاره به انتخاب شعار «نقش من در جوانی ایران» برای هفته ملی جمعیت امسال، بر اهمیت ایجاد یک نگرش سازنده در مسیر تحقق این شعار تاکید کرد.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:

از جمله چالش های بسیاری جوامع در مسیر توسعه، ضرورت بهره مندی از جمعیت جوان در تحقق بالندگی و پویندگی است که در کشور ما نیز در سال های اخیر، بارها مورد تاکید قرار گرفته و به عنوان دغدغه ای مهم مطرح گردیده است. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران نیز به عنوان یک چراغ راه، شاهد تاکید بر این موضوع هستیم و اکنون به عنوان یک رسالت خطیر، بر عهده تمامی ما قرار گرفته تا هر کس به پشتوانه جایگاه و توانمندی، در این مسیر گام بردارد.

هفته ملی جمعیت نیز فرصتی ارزشمند است برای تمرکز و توجه هر چه بیشتر بر اهمیت این هدف مهم که امسال با رویکردی ملی، بر نقش آفرینی تمامی افراد جامعه در مسیر تحقق اهداف جوانی جمعیت تاکید دارد و با شعار «نقش من در جوانی ایران» گرامی داشته می شود.

هدفی که طی حدود دو سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و راه اندازی کمیته های تخصصی، به صورت یک اولویت در ردیف رسالت های حوزه سلامت فارس تعریف شده و به صورت جدی در حیطه وظایف این مجموعه در حال پیگیری است.

اما تحقق یک هدف ملی میسر نمی شود جز با عزمی دسته جمعی و نگاهی فرا بخشی که به ویژه در موضوع جوانی جمعیت، این مهم به نحوی تعیین کننده لازم است مورد توجه قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در پیگیری اهداف و وظایف خود در این زمینه، تلاش کرده تا با ایجاد زنجیره های همکاری و تعامل بین بخشی گام بردارد.

با گرامیداشت هفته ملی جمعیت، از تلاش های تمامی همکاران خود در قرارگاه جوانی جمعیت و واحدهای زیرمجموعه دانشگاه به پاس پیگیری هدف خطیر جوانی جمعیت ایران عزیزمان، صمیمانه قدردانی کرده و امید است ثمره این تلاش ها، ایجاد یک نگرش سازنده در سطح کشور نسبت به اهمیت این موضوع در بهره مندی از جمعیت جوان، پویا و توانمند و سربلندی هرچه بیشتر کشور بر فراز قله های افتخار باشد.

دکتر سید وحید حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha