سهم چشمگیر استان کرمان در ارتقاء تولید ناخالص ملی

استاندار کرمان از افزایش تولید در استان کرمان سخن و بیان کرد: موفق شدیم در تولید ناخالص ملی نقش بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از استانداری کرمان؛ صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌ های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی کرمان، عنوان کرد: حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آنها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.

وی بیان داشت: تولید در استان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم و این افتخار مرهون افرادی است که در این حوزه نقش دارند.

استاندار کرمان افزود: چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند.

فداکار گفت: استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ ها با مشکل کمتری مواجه است، شرکت‌ های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌ های جدید ایجاد می‌ کنند، که نیاز به کارگر دارد.

وی تصریح کرد: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند.

کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری در کرمان

استاندار کرمان اظهار داشت: مهمترین مسئله در حوزه کارگری، آموزش و مهارت‌ افزایی است که برای جذب نیروی انسانی باید به آن توجه کنیم.

فداکار به کاهش تعداد مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری در استان اشاره و اظهار داشت: کاهش این افراد نشان می‌ دهد، که از تعطیلی واحدها جلوگیری شده و بعضا واحدها احیا شده‌ اند.

وی به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره و ابراز داشت: کاهش نرخ بیکاری، کاهش تعداد بیمه‌ بیکاری بگیران و تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد اشتغال استان، همه نشان از وضعیت اقتصادی و فعالیت استان است.

صنعت‌ شهرها را در دست پیگیری داریم

استاندار کرمان، خرید خارج از استان و کشور را یک مشکل دانست و گفت: حتی محصولاتی در داخل استان تولید می‌شود، اما شرکت‌ ها از خارج کشور وارد می‌ کنند و یکی از دلایل این مسئله عدم ارتباط و آشنایی تولیدکننده با مصرف‌ کننده نهایی است.

فداکار خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای تامین، اولویت خرید شرکت‌ ها را در شرایط مساوی با خرید داخل استان گذاشتیم.

وی در خصوص مسکن کارگران اظهار داشت: صنعت‌ شهرها را در دست پیگیری داریم و چند نقطه نیز واگذاری زمین به شرکت‌ ها صورت گرفته است.

استاندار کرمان، به صنعت زغالسنگ و مشکلات کارگری آن نیز اشاره و بیان داشت: این مشکل به راحتی قابل حل است و پیگیر آن هستیم و با رفع مشکل شاهد افزایش ظرفیت اشتغال، سرمایه‌ گذاری جدید، تامین نیاز واحدهای فولادی و دغدغه روزمره کارگری در حقوق و بیمه خواهیم بود.

فداکار تاکید کرد: شرکت‌ ها با استفاده از ظرفیت قانون جهش دانش‌ بنیان از معافیت مالیاتی بهره ببرند.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه درمان بازنشستگان، سرمایه‌ گذاری بسیار خوبی صورت گرفته است؛ عمده نیاز بازنشستگان در بخش درمان است و هزینه‌ های بالایی هم دارد، اما کمک خوبی از سوی تامین اجتماعی می‌ شود.

استاندار کرمان یادآور شد: ظرفیت‌ های قانونی نیز برای موارد خاص وجود دارد، که می‌ توان از آن بهره ببرند.

رشد چشمگیر استان کرمان در ارتقا تولید ناخالص ملی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha