همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست رسانه ای به مناسبت هفته ملی سلامت که امسال با شعار «سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت» گرامی داشته می شود، گفت: همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری سلالمت (طبنا) از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست که صبح امروز، همزمان با دومین روز هفته ملی سلامت برگزار شد، با گرامیداشت دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، اقدام اخیر این مجموعه را در حمله به رژیم صهیونیستی، مورد تقدیر قرار داد.

گرامیداشت روز سعدی، شاعر بلندآوزاه شیرازی، دیگر مناسبتی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی به آن اشاره و جایگاه این شاعر نامدار را در فرهنگ و ادب پارسی، رفیع خواند.

همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می شود

او با اشاره به انتخاب شعار «سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت» برای هفته ملی سلامت امسال، این رویداد ملی را فرصتی برای افزایش توجه و آگاهی عمومی نسبت به موضوع سلامت دانست.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می شود، افزود: با توجه به اهمیت بالای مقوله سلامت و به ویژه سلامت خانواده ها، امسال در هفته ملی سلامت به این موضوع پرداخته شده است.

به گفته دکتر حسینی امسال در هفته ملی سلامت موضوع محوری سلامت خانواده و بهره مندی از ابزارهای مختلف برای مردمی سازی این امر؛ موضوعات آموزش و پرورش، سلامت زمین، سلامت روانی اجتماعی، رسانه و فرهنگ سلامت، جوانی جمعیت، غذای سالم، ورزش و فعالیت بدنی مورد توجه قرار گرفته است.

او همچنین مقوله سلامت خانواده را یک حق و یک مسوولیت دانست که در هفته ملی سلامت امسال نیز به این موضوع پرداخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست به بیان مهم ترین اولویت های مجموعه سلامت استان در برنامه ریزی ها و اقدامات اشاره کرد و گفت: موضوع سلامت فراتر از یک رویداد و زمان، بلکه رسالتی جامع بر عهده مجموعه دانشگاه است که در تمام ایام سال، به صورت شبانه روزی و در ابعاد مختلف دنبال می شود.

او توسعه اهداف جوانی جمعیت در حیطه سلامت را از جمله مهم ترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد که به صورت مستمر، در حال پیاده سازی است.

همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می شود

ارتقای سلامت روانی جامعه، دیگر اولویتی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا ضمن تلاش برای تقویت راهکارهای مراقبتی در حیطه سلامت روان گروه های مختلف جامعه؛ توسعه تخت های بستری بیماران اعصاب و روان در استان و همچنین راه اندازی سامانه خودکشی در مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه با هدف رصد و پیشگیری از موارد خودکشی، انجام شده است.

دکتر حسینی همچنین به موضوع آموزش همگانی سلامت اشاره کرد که در شعار امسال هفته ملی سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته و با ابزارهای رسانه ای و فرهنگ سازی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدیریت روند شیوع بیماری های غیرواگیر با مشارکت تمامی سازمان ها و نهادهای مرتبط را بخش دیگری ازماموریت های مجموعه سلامت استان عنوان کرد و افزود: همچنین با توجه به ضرورت نیاز به بازسازی زیرساخت های آموزشی و درمانی در استان به ویژه در شهر شیراز، این مهم با رایزنی در سطوح بالادستی با هدف راه اندازی دو ابربیمارستان و توسعه دیگر مراکز از جمله پردیس شهید دوران، دنبال می شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس بهبود معیشت کارکنان در تمامی مدارج و حوزه ها را نیز دیگر اولویت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد که از طریق مجموعه وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادها پیگیری می شود.

پاسخگویی به پرسش های اصحاب رسانه در حوزه های مختلف سلامت استان، دیگر محور برگزاری این نشست رسانه ای بود.

دکتر «عباس رضاییان زاده» معاون بهداشت و دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه نیز به بیان اقدامات سلامت محور در این حوزه ها پرداختند.

این نشست صبح امروز، دوم اردیبهشت 1403، به مناسبت هفته ملی سلامت، در سالن شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha