کد خبر: 214911
۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
نجات کودک ۲/۵ ماهه شیرازی

رئیس مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز (MCMC) از نجات کودک دو و نیم ماهه شیرازی توسط کارشناس پرستاری این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «زهرا معتمدی» ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان و تبریک سال نو، توضیح داد: «ناهید رضیانی» کارشناس پرستاری این مرکز، صبح امروز پیش از آمدن به محل کار و با شنیدن صدای فریادهای مادری در همسایگی خود، به سرعت وارد منزل آن شده و با کودک دو و نیم ماهه دچار خفگی مواجه می شود.

او ادامه داد: کودک که به دنبال تغذیه با شیر و پریدن شیر در گلویش دچار خفگی شده و با تلاش مادر احیا نشده بود، با تلاش این کادر مجرب پرستاری دانشگاه و انجام اقداماتی در راستای رفع انسداد راه هوایی ناشی از جسم خارجی (مانور بک بلو)، احیا شده و از مرگ حتمی نجات می یابد.

دکتر معتمدی با تاکید بر اینکه اگر نوزاد یا کودک از شیر مادر استفاده می کند، بهتر است مادر از بالشت برای زیر تن نوزاد یا کودک کمک گرفته و شیردهی به روش سنتی (گهواره ای) انجام شود و سر نوزاد یا کودک زاویه دار باشد، توصیه کرد: برای شیردهی نوزاد یا کودک با شیرخشک نیز، نوزاد یا کودک در حالت نیمه نشسته قرار گیرد.

او با اعلام اینکه شماره تماس ۱۸۱۹ مربوط به سامانه تلفنی مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، اضافه کرد: این مرکز به صورت شبانه روزی پاسخگو و پیگیر پرسش ها، درخواست ها و شکایات بیماران و مراجعان به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس است.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از تلاش بی وقفه و شبانه روزی پزشکان و کارشناسان مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه (MCMC) به ویژه در تعطیلات نوروز، قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha