۲ سامانه بارشی وارد کشور می‌شود/ برف و کولاک در ارتفاعات و نقاط سردسیر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود دو سامانه بارشی به کشور و پیش‌بینی برف و کولاک در مناطق سردسیر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)صادق ضیائیان  با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در نیمه غربی، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مرتفع و سردسیر، بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه سامانه بارشی ضمن تقویت در مناطق مذکور، جنوب کشور را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور به جز بعضی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور بارش در این مناطق آغاز می‌شود و به‌تدریج به مرکز دامنه‌های البرز مرکزی و بعضی مناطق جنوب کشور گسترش پیدا خواهد کرد، سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر و از دوشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان صاف از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۶ سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، نیمه‌ابری تا ابری، رگبار باران، گاهی مه‌آلود و از بعدازظهر وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha