سهمیه هر کودک شیر خوار ماهانه ۱۰ قوطی شیر خشک بر اساس کد ملی

مدیر اموردارویی معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو،  سهمیه هر نوزاد (زیر ۲ سال) به ازای هر کدملی ماهانه ۱۰ عدد شیر خشک به صورت مبلغ یارانه‌ای است و ۱۰ قوطی شیر خشک بصورت آزاد قابل تامین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، دوستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمبود شیر خشک از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مهر ماه در سطح کشور مواجه بود، اظهار کرد: در استان زنجان نیز این کمبود مشهود بود ولی با هماهنگی های انجام شده با غذا و دارو شیرخشک مراجعین تهیه و تحویل داده می شد.

وی افزود: از ۲۰ مهرماه سال جاری به بعد بر اساس تغییر روند و سیاست های ارزی بر الزام تولید سه برابری شیرخشک توسط تولید کنندگان شد که خوشبختانه وضعیت بازار در خصوص شیر خشک به وضعیت مطلوب خود در سطح کشور رسید.

مدیر امور دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه داروخانه ها برای تحویل شیر خشک به مراجعان باید اطلاعات شیرخوار(کاملی و تاریخ تولد) را ثبت کنند، بیان کرد: با این اقدام دستگاه نظارتی میتوانند  رصد درستی از دریافت مصرف‌کننده واقعی شیر خشک، را داشته باشند.

دوستی تاکید کرد: داروخانه‌هایی که ثبت‌ اطلاعات نداشته باشند از چرخه توزیع خارج و اجازه توزیع نخواهند داشت

وی با بیان اینکه شیر خشک از ۲۵ آذر تغییر قیمت داشته ولی نه برای مصرف‌کننده واقعی، افزود: قیمت بر روی بسته شیر خشک ثبت شده پس از ثبت در سامانه تی تک توسط داروخانه استعلام شیرخوار صورت میگیرد و هنوز قیمت تغییری نداشته است.

این مسئول اظهار کرد: سهمیه هر نوزاد (زیر ۲ سال) ماهانه ۱۰ عدد به صورت مبلغ یارانه‌ای است ولی در صورت  مصرف مازاد ۱۰ عدد شیر خشک بصورت مبلغ آزاد میتوانند دریافت کنند.

دوستی با بیان اینکه ۱۰۰ داروخانه در شهر زنجان جهت توزیع شیر خشک مشخص شده است، افزود: شهروندان درصورت عدم دسترسی به شیر خشک، با سامانه ۱۹۰ در ساعات وقت اداری تماس حاصل کرده تا  پیگیری های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha