رشد فرهنگی جامعه با کتابخوانی سرعت می‌گیرد

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی جشن بزرگ درمسیر دانایی، بر بال کتاب در محوطه برج قابوس گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گنبد کاووس؛ الهه غیناقی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: ویژه برنامه‌ی جشن بزرگ«درمسیر دانایی، بر بال کتاب» به‌مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی و با همکاری شهرداری گنبدکاووس در محوطه برج آجری قابوس با حضور نوجوانان این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: کانون پرورش فکری در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت مربیان مجرب خود و نیز همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی مبادرت به اجرای این برنامه‌ها می‌کند.

غیناقی بیان داشت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت خوبی است تا همه مسوولان به‌خصوص دستگاه‌های حوزه فرهنگی به این مقوله و ترویج فرهنگ آن اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: هرچه سطح دانش کودکان و نوجوانان بالاتر برود آنها می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: کانون به سبب مربیان مجربی که دارد می‌تواند مهارت‌هایی مانند قصه گویی، شعر، نقالی و روایت گری کتاب‌های را به نحو احسن آموزش دهند.

غیناقی برگزاری این جشن را در راستای کمک به اهداف کتاب و کتابخوانی در بین گروه سنی کودک و نوجوانان و آشنایی آنها با چهره‌های شاخص کشوری حوزه کتاب دانست.

اجرای نقالی، اجرای ذکر خنجر ترکمنی، سرودخوانی جمعی، اجرای جُنگ و سرگرمی، اهدای جوایز، برگزاری کارگاه‌های کتابخوانی و تقدیر از کتابخوانان برتر، از دیگر برنامه‌هایی بود که در این روز اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha