گلستان اولین استان کشور واجد محتوای آموزشی

استاندار گلستان گفت: کانون اقدامات پرورشی و ترویج امر مطالعه و آموزش متمرکز اَوان کودکی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ علی محمد زنگانه استاندار گلستان درمراسم تجلیل و تقدیر از "خادمان نشر استان" که به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: یکی از ابعاد توجه دادن به این برنامه، اهمیت به تلاش های عزیزانی است که در این عرصه تلاش می کنند.

زنگانه ادامه داد: در سفر دور دوم رئیس جمهور در حوزه کتابخانه ها و مشکلات مرتبط با کتابخوانی و کتابداری کتابخانه های استان، باید یک مصوبه خوب داسته باشیم.

وی با اشاره به این که بعضی از کتابخانه ها در سیل آسیب دیده بودند به ریئس کتابخانه های استان گفت: در جمعه های خدمت که شورای ادارات برگزار می شود، درخواست های خود را برای مرمت و احداث کتابخانه های آسیب دیده بیان کنید، تا پیگیری شود.

استاندار گلستان به مدیران و نیروهای نهاد کتابخانه ها تاکیدکرد: کانون کتابخانه را برای پرورش نیروی انسانی مدیر در استان گسترش دهند.

زنگانه اشاره کرد: با توجه به اینکه پرورش یافتگان این نهاد در جایگاه مدیران استانی مشغول خدمت هستند ، نشان از جایگاه و ارزش این نهاد دارد.

وی بیان داشت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پرورش نسل و نیز تاکید منابع علمی تربیتی دنیا به این اصل، گفت: سنین کودکی ، زمان طلایی برای پرورش است و خوشبختانه استان ما برای پرورش اَوان کودکی، پروژه ای دارد که آن را پروژه ی پاک نامیده است که در حوزه ی پرورش کودک و مهارت های این سنین و انتقال این مهارت ها به کودک تاکید دارد.

رئیس ستاد هفته کتاب گلستان با بیان اینکه نوع آموزش در سنین کودکی اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: با روش های غیر مستقیم و قرار دادن ابزارهای کتاب در اختیار مربی و والدین و با کمک بازی و شعر و نمایش خلاق می توانیم مفاهیم مرتبط با رشد و تکامل، در سنین اَوان کودکی را در دستور کار قرار دهیم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد: کانون اقدامات پرورشی و ترویج امر مطالعه و آموزش باید متمرکز این سنین (اوان کودکی) باشد.

زنگانه گفت: استان گلستان این محتوا را تدوین کرده است و در سفر دور دوم رئیس جمهور، از آن رونمایی خواهد شد و بعنوان اولین استان کشور ، مهدها و پیش دبستانی های ما واجد محتوای آموزشی و در اختیار مربی قرار میگیرند که در آن رسم و رسوم های دینی هم گنجانده شده‌ است. و ناشرین می توانند برای نشر این محتواها اقدام کنند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این کتب در ده محور مهارت ها طراحی و تکمیل شده که نتایج گوهرباری در پروش نسل خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha