کشف بیش ۳ هزار لیتر روغن موتور غیر استاندارد

مدیرکل استاندارد استان از کشف بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ لیتر روغن موتور غیر استاندارد در شهرستان رامیان و مینودشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سسلامت (طبنا) از گرگان؛ سید مهدی حسینی مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید کرد: تمامی تولید کنندگان‌کالای مشمول استاندارد اجباری، موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند.

حسینی با اشاره به رصد بازار توسط بازرسان این اداره کل و سایر دستگاه‌های ذیربط اظهار کرد: طی گشت مشترک با دادستانی و عوامل انتظامی شهرستان رامیان و خان ببین، بیش از سه هزار و ۴۰۰ لیتر انواع روغن موتور کشف و ضبط شد.

مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و نیز استفاده از نشان استاندارد بر روی کالاها، بدون اخذ مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران،جرم تلقی شده و مجازات قانونی در پی دارد، به حساسیت این اداره به حقوق مصرف‌کنندگان اشاره کرد.

سید مهدی حسینی از شهروندان خواست تا به منظورحفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ده رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha