مجوز استخدام ۲۷ هزار نفر مشمول بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مجوز استخدام ۲۷ هزار نفر از مشمولان بنیاد شهید و ایثاگران دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز شنبه(۱۳ آبانماه) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان ضمن ابراز نارضایتی از اشتغال ایجاد شده برای مشمولان این سازمان از ابتدای سال‌جاری تاکنون، اظهار کرد: ارزیابی ها در این زمینه مورد رضایت نبوده بطوری که سال گذشته وضعیت اشتغال جامعه هدف این سازمان به مراتب مطلوب‌تر از امسال بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون فقط ۵۲ نفر از مشمولان سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شده‌اند، افزود: در سال گذشته ۲۵۰ نفر استخدام شدند که این آمار در  مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار مطلوبی نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن ابراز خرسندی از دریافت مجوز استخدام ۲۷ هزار نفر از مشمولان این سازمان، بیان کرد: خوشبختانه اعتبارات مربوطه نیز دریافت شده است و امیدواریم در این خصوص نیز شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال مشمولان این سازمان، زمینه برای اشتغال افرادی که مقطع تحصیلی دیپلم دارند نیز فراهم شده است، تصریح کرد: تاکنون در سامانه کاریابی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳ هزار و ۵۷۱ نفر که متقاضی کار  ثبت‌نام کرده‌اند که بدون شک آمار بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه فارغ از ایجاد اشتغال، اعطای تسهیلات خوداشتغالی به مشمولان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در همین راستا یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه تسهیلات خوداشتغالی مصوب شده است که با احصای شرایط توسط استان ها  تسهیلات در اختیار قرار میگیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور،یکی دیگر از رویکردهای این سازمان مربوط به تأمین مسکن جامعه هدف بنیاد است، افزود: در این راستا نیز اولویت واگذاری مسکن برای ۴۵۸ نفر در استان تعیین شده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تا به امروز از ۴۳۰ گلزار در استان زنجان ۳۶۲ مورد ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از بند سفرهای استانی رئیس‌جمهور به امر ساماندهی گلزار شهدا  اختصاص یافته است.

وی بابیان اینکه ساخت مراکز توانبخشی بر عهده دولت است، تأکید کرد:‌ در ۲۸ استان این پروژه ها تکمیل شده است اما متأسفانه زنجان جزو استان‌های مشکل دار در این حوزه است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه این سازمان بنا دارد از طرح‌های نوین در حوزه ایثار و شهادت استقبال کند، عنوان کرد: خوشبختانه استان زنجان در حوزه ایثار و شهادت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ظرفیت‌های فرهنگی این منطقه بسیار قابل توجه است.

قاضی زاده هاشمی با تأکید بر اینکه حوزه ایثار و شهادت محدود به یک دستگاه یا ارگان خاص نیست، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیرشان با خانواده شهدا بر این امر صحه گذاشتند، چراکه بقای حیات انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ ایثار و شهادت است، از این رو همه باید در این زمینه پای کار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha