لزوم افرایش بصیرتی نسل چهارم نسبت به انقلاب و دفاع مقدس

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس در جامعه نقش هدایت‌گری و معلمی را دارند لذا باید دانش‌آموزان را با زندگینامه شهدای دانش آموز و فلسفه ایثار و شهادت آشنا کنیم تا بصیرت نسل چهارم نسبت به انقلاب و دفاع مقدس افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدکاظم سلامت ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تابلوی تصاویر شهدای والامقام دانش‌آموز به همراه گزیده‌ای از وصیت‌نامه این عزیزان در قالب پویش «همکلاسی آسمانی» تهیه و همزمان با بازگشایی مدارس به مدیران مدارس شاهد استان اهدا و دانش‌آموزان مدارس شاهد با تابلوی تصاویر شهدا عکس یادگاری گرفتند.

وی همچنین از اجرای پویش «نامه‌ای از دوست همکلاسی شهیدم» در مدارس شاهد خبر داد و افزود: در این پویش گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای والامقام در خطاب به دانش‌آموزان تهیه و در بین دانش‌آموزان مدارس شاهد توزیع شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه 22 مدرسه شاهد در استان فعالیت دارند، تصریح کرد: تعداد ۸ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۹ مدرسه شاهد در دوره اول و ۵ مدرسه در مقطع دوره دوم متوسطه در استان فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، نواختن زنگ ایثار همزمان با هفته دفاع مقدس و روز بازگشایی مدارس، معرفی و قرائت زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا در مدارس و قرائت قسم‌نامه و بیعت با شهدا توسط دانش‌آموزان با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همزمان با بازگشایی مدارس بود.

سلامت با بیان اینکه استان زنجان 428 شهید دانش‌آموز و 49 شهید والامقام فرهنگی در کارنامه افتخارات خود دارد، تاکید کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس در جامعه نقش هدایت‌گری و معلم را دارند لذا باید دانش‌آموزان را با زندگینامه شهدای دانش آموز و فلسفه ایثار و شهادت آشنا کنیم تا بصیرت نسل چهارم نسبت به انقلاب و دفاع مقدس افزایش یابد.

وی اضافه کرد: باید به دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و همچنین برنامه‌های فرهنگی که در مدارس برگزار می‌شود آموخت که با حرکت در مسیر شهدا هیچگاه راه را گم نمی‌کنیم.


انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha