کد خبر: 204644
۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
بهسازی بافت فرسوده مانع بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان،با توجه به اینکه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده بسیار مهم است، گفت: توجه به این مهم جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را می گیرد و توسعه مبلمان شهری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مناطق را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،بهزاد کردلو با اشاره به آمار ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در استان زنجان به آدرس  اینترنتی https://saman.mrud.ir اشاره کرد و اظهار داشت: از پایان  سال ۱۴۰۰ نیزحدود یک هزار و ۲۰۲ واحد مسکونی  در بافت‌های فرسوده شهری در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده ثبت نام کرده اند و از این تعداد هم ۶۰۸ واحد مسکونی در بافت فرسوده به بانک معرفی شده است.

وی تاکید کرد: همچنین از این تعداد ۴۸۸ واحد مسکونی منجر به انعقاد قرار داد شده (عاملیت سال ۱۴۰۰ ) که ۲۰۰ واحد مسکونی هم دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد هستند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازافرینی  راه و شهرسازی زنجان، ادامه داد: به محض تامین اعتبار از سوی شرکت بازآفرینی شهری،مابقی متقاضیانی  که درسامانه جامع طرح های حمایتی مسکن ثبت نام کردند به بانک معرفی خواهند شد و  ثبت نام از متقاضیان در بافت های مذکور در سامانه فعال خواهد شد.

کردلو ،با بیان اینکه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده بسیار مهم است،بیان داشت: توجه به این مهم جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را می گیرد و توسعه مبلمان شهری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مناطق را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha