کد خبر: 204080
۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
پایش سلامت با نرم‌افزار تغذیه ایرانی

نرم افزاری از سوی یکی از شرکت‌های دانش بنیان پیاده سازی شده که قادر به پایش وضعیت جسمی فرد و ارائه پیشنهاد مناسب جیره غذایی است.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)به نقل از معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شهروز صیفوری، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: ما با سرمایه گذاری گروهی از فعالان بخش خصوصی و متخصصین حوزه تغذیه، از سال ۱۳۸۷ زیرساخت‌ها و محصولات گوناگونی را در جهت ارتقاء سلامت توسعه دادیم که یکی از این دستاوردها آنالیز جیره‌های غذایی در جهت جلوگیری از بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه است.

وی در خصوص این نرم افزار توضیح داد: پیاده روی طولانی موجب بهم ریختگی الکترولیت‌هایی چون کلسیم، کلرید، منیزیم، فسفات، پتاسیم و سدیم بدنی و در نتیجه دچار گرفتگی عضلانی می‌شود و برای اینکه بدن به درستی عمل کند نیاز است این الکترولیت‌ها در یک حد متعادل نگه داشته شوند در غیر این صورت، سیستم‌های حیاتی بدن می‌توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

صیفوری، عدم تعادل الکترولیت را موجب بروز مشکلات جدی مانند کما، تشنج و ایست قلبی عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس نرم افزاری را در این زمینه عرضه کردیم. این اپلیکیشن بر روی تلفن نصب می‌شود و با پایش فعالیت بدنی فرد، جیره غذایی مناسب را ارائه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha