بهره مندی ۸۴ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت در شهرستان سیرجان

فرماندار سیرجان گفت: ۸۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان سیرجان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند، که از ۵۳ هزار نفر تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی یعقوبی‌ پور گفت: ۸۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان سیرجان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند و ۵۳ هزار نفر تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند؛ که از این تعداد ۴۶ هزار نفر معادل ۷۵ درصد از جمعیت روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۷ هزار نفر از پنج دهک اول شهر سیرجان از خدمات رایگان بیمه سلامت استفاده می‌ کنند.

وی از پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان به هر بیمار خاص و صعب‌ العلاج در شهرستان سیرجان خبر داد و افزود: تمام بانوان باردار و دارای کودکان زیر ۵ سال، رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

فرماندار سیرجان؛ با بیان اینکه ۱۰۷ نوع بیماری با افتتاح صندوق بیماران خاص و صعب‌ العلاج تحت حمایت قرار گرفته و می‌ توانند از مزایای خدمات رایگان صندوق بهره‌ مند شوند، اظهار داشت: خدمات بیمه سلامت در استان و حتی در کشور نیز نمایان است و فعالیت‌ های بیمه سلامت در این مدت منجر به کاهش آلام و دغدغه هزینه‌ های درمانی بیماران در این شهرستان شده است.

یعقوبی پور، با بیان اینکه اقدامات دیگری نیز توسط اداره بیمه سلامت در شهرستان سیرجان انجام شده است، تصریح کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه‌ های درمان بیماران اوتیسم، افزایش تعهدات بیمه‌ ای در خصوص درمان ناباروری و فرزندآوری، کمک به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، پوشش بیمه‌ ای خدمات توانبخشی، افزایش تعهدات داروها در صندوق بیماران خاص، صعب‌ العلاج و نادر، پوشش بیمه بستری و سرپایی افراد مجهول‌ الهویه از جمله اقدامات مهمی است؛ که توسط بیمه سلامت در شهرستان انجام شده است./استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha