هر خانواده یک پزشک

نایب رئیس قرارگاه «برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع» بر ضرورت حضور پزشکان بخش خصوصی در این برنامه ملی تأکید کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین فرشیدی،معاون بهداشت وزیر بهداشت در پایان دوازدهمین جلسه این قرارگاه با اشاره به مرور مصوبات جلسه قبلی قرارگاه در جلسه امروز، گفت: عمده بحث‌ها در خصوص چگونگی اضافه شدن شهرهای جدید به این طرح بود. همچنین درباره میزان آمادگی و اقداماتی که در ۳۲ شهر جدیدی که به برنامه پیوسته‌اند، بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه نحوه جذب نیروهای جدید برای کمک به برنامه و آموزش مراقبان سلامت برای پیشبرد برنامه با اهداف تعیین شده، بخش دیگری از مباحث این جلسه بود، افزود: نحوه پرداخت‌ها به نیروهای شاغل در برنامه، مورد بحث قرار گرفت و تاکید شد حتما بخش خصوصی وارد برنامه شود. به ویژه پزشکان بخش خصوصی در مناطقی که حجم جمعیت بالاست، برای پوشش بیشتر جمعیت باید به کار گرفته شوند.

معاون بهداشت خاطرنشان کرد: در جلسه آینده، کمیته معین نحوه به کارگیری پزشکان بخش خصوصی و نحوه ارتباط شان با سطح یک و دو مشخص می‌شود تا همه بار روی دوش بیمارستانها نباشد. اگر حضور پزشکان بخش خصوصی در برنامه «سلامت خانواده» در جلسه کمیته معین تصویب شود، در شورای عالی بیمه نیز مطرح و در خصوص تعیین نحوه قرارداد با پزشکان بخش خصوصی، تصمیم گیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha