چمران: تاکسی ها برقی وارداتی وارد تهران می شوند

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ورود تاکسی های وارداتی به تهران، گفت: این تاکسی ها برقی هستند و بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات شورا، گفت: اولین دستور جلسه تعدادی نامگذاری است. موضوع بعدی باغات است که به دلایل مختلف به آن رسیدگی نشد و قرار است امروز عقب ماندگی ها جبران شود.

وی در خصوص روند بررسی باغات، گفت: باغی که بخواهند برایش پروانه بگیرند ابتدا در کمیسیون ماده ۷ مورد بررسی قرار می گیرد اگر نظر بر باغ باشد مالک اعتراض و موضوع در شورا بررسی می شود. در صورتی که در شورا هم رای بر باغ بودن داده شود مالک به دیوان شکایت می کند و چندین مرحله دوباره طی و در نهایت باید شورا رای در این زمینه دهد و همین رفت و آمدها طولانی است.

چمران با تاکید بر اینکه باغات باید حفظ شوند، گفت: البته برای کسی که بخواهد، بسازد باید امکانات داده شود و حداقل ۵۰ درصد مالک منتفع شود.اولین موضوع مطرح شده در باغات حفظ درختان است. باید کاری کنیم که همه مردم با درخت دوست باشند نه اینکه درخت را دشمن و مانع بدانند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ورود اتوبوس های جدید به تهران، گفت: قبلا شهرداری سهم خود را پرداخت کرده است. یک مقداری از اتوبوس ها آماده شده و قرار است در اربیعن استفاده و بعد وارد شهر شوند البته این اتوبوس ها داخلی است.

وی درباره تعداد اتوبوس ها، گفت: مطمئن نیستم که ۱۰۰ دستگاه باشد؛ یکی می گفت حدود ۳۰ دستگاه است اما این تعداد برای تهران چشمگیر نیست.

چمران با بیان اینکه باید۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تا سال آینده وارد تهران می شود، گفت: تعدادی تاکسی وارداتی هم داریم که البته دولت به تاکسیران ها در این زمینه کمک می کند؛ قیمت های تاکسی ها وارداتی که برقی هستند، بالای یک میلیارد تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکسیران ها می تواند این رقم را پرداخت کند، گفت: ۴۰۰ میلیون تومان وزارت نفت، ۳۰۰ میلیون خرده ای وام داده می شود؛ یک مقدار هم قیمت تاکسی فرسوده است و اگر راننده مبلغی هم بگذارد می تواند این خودرو را خریداری کند.

چمران در باره موتورسیکلت ها در شهر تهران، گفت: شهرداری فقط در این زمینه مسوول نیست و باید راهنمایی رانندگی پای کار بیاید. موتور سوارها نرخ دارند اگر بخواهند یک مسیر را بروند ۲۰۰ هزار تومان می گیرند و اگر بخواهند همان مسیر را خلاف بروند ۳۰۰ هزار تومان می گیرند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این موضوع که باید فرهنگسازی در این زمینه صورت گیرد، گفت: در خصوص موتورسیکلت ها برقی باید بگویم که اینها به گونه ای تنظیم می شوند که مثلا سرعت آنها بالای ۶۰ کیلومتر نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha